ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خارکف و اودسا اهداف بعدی اند؟

اعلام پیروزی روسیه

در جنگ طولانی "باخموت"

 
 
 

 

در حالیکه زلنسکی در اروپا پرسه می زند، نبرد طولانی و سنگین در شهر استراتزیک "باخموت" (آرتموفسک) در شرق اوکراین به پایان رسید و پرچم روسیه بر فراز این شهر برافراشته شد. این شهر از این نظر استراتژیک بود که ارتش اوکراین و شبه نظامیان نازیست اوکراین آن را با کمک ناتو تبدیل به مرکز حملات موشکی و توپخانه ای به دو جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک کرده بودند و در واقع آن را تبدیل به "ماریاپل" دوم کرده بودند که در آن نازیست ها و نیروهای نظامی خارجی وابسته به کشورهای ناتو در زیر زمین طولانی کارخانه فولاد آن "آزوفستال" پنهان شده بودند. نبردی برای فتح باخموت از نبرد بر سر فتح ماریاپل طولانی تر و پر تلفات تر و برای هر دو طرف جنگ سخت تر بود. ابتکار عملیات نظامی در اختیار گروه شبه نظامی "واگنر". این نیروها مرکب از روس هائی است که در جنگ علیه تروریسم در سوریه و چچن و حتی در جنگ گرجستان شرکت داشته و دارای تجربه وسیع در جنگ های غیر منظم دارند. در آخرین مراحل فتح باخموت رهبر چچن "قدیروف" نیز پیشنهاد کرده بود نیروهای آن جمهوری نیز در کنار واگنر وارد عملیات شوند.

ارتش و شبه نظامیان نازیست اوکراین باخموت نیمه ویران را ترک کردند و زلنسکی که در اروپا سرگردان است، شکست در باخموت را قبول و اعلام کرد. هنوز معلوم نیست که همراه و یا همزمان با زلنسکی چه کسانی از میان فرماندهان ارتش اوکراین و یا مقامات حکومتی اوکراین را ترک کرده اند.

پس از اعلام فتح باخموت توسط روسیه، داگلاس مک گرگور، مشاور سابق پنتاگون، گفت: «ایالات متحده به ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، اولتیماتوم داده، که یا ضد حمله را شروع کند و یا مذاکرات با روسیه را برای تسلیم آغاز کند.»

شکست در باخموت نشان داد که ارتش اوکراین توان ضد حمله را ندارد و استفاده از سلاح های دارای اورانیوم ضعیف شده انگلستان نیز با واکنش هائی در کشورهای اروپائی روبرو شده که بزودی در تظاهرات و اعتراضات خیابانی مردم شاهد آن خواهیم بود. رسماً گفته شده که استفاده از این سلاح ها باعث تولید ابری از رادیو آکتیو شده که به سمت اروپای غربی در حرکت است. بنابراین، یگانه راه حلی که باقی مانده همانا توصیه دوم کاخ سفید به زلنسکی برای مذاکره و تسلیم تا پیش از فتح شهرهای دیگر توسط ارتش روسیه است. "مک گرگور"، در همین ارتباط گفته است: «خارکف و اودسا نیز در صورت ادامه جنگ و تن ندادن اوکراین به مذاکرات به سمت روسیه رفته و بخشی از آن کشور خواهند شد. در صورت ادامه جنگ و ضد حمله ارتش اوکراین، ارتش روسیه از موشک های دوربرد با دقت بالا و همچنین برتری هوایی خود نهایت استفاده را خواهد برد."

سقوط شهر باخموت را ابتداء وزارت دفاع روسیه اعلام کرد و متعاقب آن پوتین این فتح را طی بیانیه‌ای به نیروهای واگنر تبریک گفت و از پشتیبانی توپخانه‌ای و هوایی [ارتش روسیه]، برای آزادسازی شهر آرتموفسک (باخموت) ستایش کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۲ مه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: