ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دبیر جدید شورای امنیت کیست

و چه سوابق و تحصیلاتی دارد!

 
 
 

 

 

تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی "علی شمخانی" و برگمار شدن یک سرتیپ سپاه به جای وی، در رسانه های داخل کشور بدون تفسیر و در محافل کلاب هاووسی و سه تلویزیون لندنی با تفسیرهائی که آلوده به توهمات است منتشر شد.

شمخانی از شورای امنیت ملی رفت به مجمع مصلحت نظام و شد مشاور شخص رهبر جمهوری اسلامی. این تفسیرها که او را می خواهند جانشین قالیباف در مجلس کنند و یا سکان ریاست جمهوری را از رئیسی گرفته و بدست او بدهند، همگی تخیلاتی ناشی از کم اطلاعاتی از ساختار جمهوری اسلامی است.

اما دبیر جانشین شمخانی در شورای عالی امنیت ملی کیست؟

او علی اکبر احمدیان نام دارد و متولد ۱۳۴۰ در کرمان است و جنگ با ارتش عراق شرکت داشته است. دانشجوی دندانپزشکی بود که در سال ۵۹ تحصیل در دانشگاه تهران را رها کرد و به جبهه‌های جنگ رفت. پس از جنگ دندانپزشکی را ادامه داد و مدرک دکترای خود را در این رشته گرفت. او یکی از اولین نظریه‌ پردازان دفاع نامتقارن است. ۱۵ سال در نیروی دریایی سپاه فرماندهی داشت و تخصصش در امور شناوری و موشکی است.  در سال ۷۹ به ستاد مشترک سپاه منتقل شد و ریاست ستاد مشترک سپاه را برعهده گرفت.

احمدیان هم مدرک دکتری دندان‌پزشکی را دارد و هم  فارغ‌التحصیل دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی است و از سال ۱۳۸۶ تا رسیدن به دبیری شورای عالی امنیت ملی بمدت ۱۶ سال رئیس مرکز راهبردی سپاه و بصورت همزمان، بمدت ۶ سال عضو مجمع مصلحت نظام بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۳ مه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: