ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۸ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در آغاز نشست اتحادیه پایاپای در تهران

گفتگوی مستقیم معاون اول دولت

با رئیس بانک مرکزی روسیه

 
 
 

 

شمار کشورهائی که بند دلار را از پای خود باز می کنند، بی وقفه در حال افزایش است. اینگونه نیست که هیچ معامله ای از سوی این کشورها با دلار انجام نشود، اما در بسیاری از معاملات از پول ملی کشورها (بویژه در ارتباط با چین) انجام می شود.

بدین ترتیب از دلار بعنوان ارز ذخیره جهانی؛ بویژه از آغاز جنگ اوکراین در سال گذشته خلع قدرت می شود. روسیه، چین، مالزی، هندوستان و برزیل پیشتاز دلار گریزی اند و طی روزهای اخیر در پنجاه و یکمین نشست اتحادیه پایاپای آسیایی در تهران، رؤسای بانک مرکزی ۹ کشور عضو و تعدادی از کشورهای ناظر مانند روسیه نیز با یک دستورکار مشخص گردهم آمدند تا دلار را از مبادلات خود کنار بگذارند و با ارزهای محلی مبادله تجاری را سازمان بدهند. علاوه براین راه‌اندازی یک پیام‌رسان جایگزین سوئیفت نیز به‌عنوان راهکار عملی این اقدام به تصویب اعضا رسید. در همین نشست رئیس پرقدرت و مبتکر بانک مرکزی روسیه نیز شرکت کرد. مخبر معاون اول رئیس جمهور در دیدار با "الویرا نبیولینا"، در ابتدای نشست اتحادیه پایاپای آسیائی در تهران گفت: ایران مصمم است که بصورت عملی دلار را در مبادلات تجاری با روسیه حذف کند و در همین ارتباط (با شما) مذاکراتی  خواهیم داشت.

از "الویرا نبیولینا" رئیس بانک مرکزی روسیه بعنوان یک نابغه بانکداری نام برده می شود. او با طرح های خود توانست از سقوط "روبل" پول ملی روسیه در جریان تحریم های وسیع امریکا و اروپا علیه روسیه جلوگیری کند و حتی بر ارزش روبل بیافزاید. این سومین سفر رسمی الویرا نبیولینا به تهران است و در هر سفر با مقامات بانک مرکزی و مقامات اقتصادی دولت رئیسی مذاکره داشته و تجربیات خود را برای نجات پول ملی ایران با آنها در میان گذاشته است.

فیلم مربوط به گفتگوی مخبر با الورا نبیولینا در آغاز نشست اتحادیه پایاپای است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ مه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: