ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رهبران کشورهایی که بلافاصله به او تبریک گفتند

امریکا و اروپا نگران ادامه

سکانداری اردوغان در ترکیه

 
 
 

 

 

اردوغان از سد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه گذشت و حالا امریکا و اتحادیه اروپا که پشت رقیب انتخاباتی او جمع شده بودند مانده اند و اردوغانی که سکان ریاست جمهوری را نگهداشته است. امریکا ابراز امیدواری برای ادامه همکاری با ترکیه کرده اما پیروزی اردوغان را تاکنون که ۴۸ ساعت از انتخابات می گذرد تبریک نگفته، درحالیکه چین و روسیه، مجارستان، ایران و چند کشور دیگر بلافاصله این پیروزی را به او تبریک گفتند و حتی پوتین شخصا برای تبریک به او تلفن کرد. خود او نیز روز گذشته مدعی شد که غربی ها در سال انتخابات ترکیه، آجر از زیر پای پول ملی کشیدند تا موقعیت او را تضعیف کنند. او گفت: بازارهای مالی غرب در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه تلاش کردند ارزش واحد پول ملی کشور را پایین بیاورند. لیر از طریق تشکیل یک پس ‌زمینه اطلاعاتی نا مطلوب و گشایش فعال مواضع علیه آن توسط بازیگران مالی غربی، تحت فشار شدید قرار گرفت. تحلیلگران بانکی شروع به انتشار اطلاعاتی در مورد سقوط اجتناب ناپذیر لیر تا حد ۲۴-۲۵ لیر در برابر هر دلار کردند.

میرمهدی میرکمیل اوغلو، کارشناس بین المللی ترک گفته است: هدف اصلی کاهش اعتماد شهروندان به مقامات فعلی از طریق تضعیف اقتصاد ترکیه و در نتیجه دستیابی به تغییر اردوغان بود.

اسپوتنیک از قول یک کارشناس اقتصادی ابراز اطمینان کرد که بازار ترکیه از بعد از اعلام نتایج انتخابات به حالت عادی بازخواهد گشت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳۰ مه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: