ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نیم میلیون معترض لهستانی

علیه دولت به خیابان آمدند

راشا تودی- نعمت بوستانی

 
 

 

 

کانال تلویزیونی 24 فرانسه از تظاهرات ضد دولتی در لهستان گزارش داد و نوشت که روز یکشنبه بیش از نیم میلیون نفر در لهستان در بزرگترین تظاهرات، پس از سقوط حکومت سوسیالیستی این کشور، در اعتراض به سیاست‌های حکومت به خیابان‌ها آمده‌ اند.  آنها در پایتخت لهستان به مستبد حاکم گفتند "نه"!
نیم میلیون لهستانی زیر رنگ قرمز و سفید (پرچم ملی) به خیابان های ورشو آمدند. دولت بسیاری از آزادی ها را لغو کرده است. مردم از سراسر کشور برای نمایش قدرت به درخواست «دونالد تاسک»، نخست وزیر سابق و رئیس حزب مخالف میانه رو، پاسخ مثبت دادند.

در این تظاهرات «دونالد تاسک»، گفت: ما امروز اینجا هستیم تا لهستان، اروپا و جهان شاهد قدرت نمایی مردم باشند و ببینند که ما چقدر قوی هستیم و بسیاری از ما آماده هستیم، برای یک کشور دموکراتیک و آزاد مبارزه کنیم.

حزب ملی گرای پوپولیستی «قانون و عدالت» از سال 2015 قدرت را در لهستان در اختیار دارد. این حزب به تضعیف حاکمیت قانون، تبدیل رسانه های دولتی به سخنگوی دولت، حمایت از همجنس گرایی و تعرض به حقوق زنان متهم است.

دولت لهستان در داخل و خارج مورد انتقاد است و جنگ اوکراین و نقش لهستان درحمایت از دولت اوکراین این انتقادها را بیشتر کرده است.

نظرسنجی ها نشان می دهد که انتخابات تابستان امسال در لهستان با رقابت شدیدی همراه خواهد بود.

 

https://russian.rt.com/inotv/2023-06-05/France-24-v-Polshe-polmilliona


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۶ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: