ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنان متفاوت دبیر جدید ستاد امر به معروف درباره حجاب

انتقاد بی سابقه

رهبر ج. اسلامی از ارتجاع مذهبی

 
 

 

 

رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی خود بمناسبت سالروز درگذشت آیت الله خمینی، در آرامگاه وی سخنرانی کرد. او در این سخنرانی به چند نکته مهم اشاره کرد. نخست اشاره به نخوردن فریب از امریکا و ضرورت نگاه به افق و نه پیش پا را توصیه کرد، که شاید اشاره اش به تلاش های دولت روحانی برای تفاهم با امریکا برای بدست آورده بخشی از پولهای بلوکه شده ایران، با قبول برخی تعهدات اتمی بود.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود، شاید برای نخستین بار بشدت از نقش مرتجعین مذهبی انتقاد کرد. ابتدا اشاره به کسانی کرد که اسلام نیمه کاره را تبلیغ می کنند که ظاهرا منظور او اصلاح طلبان بود. این بخش در تمام سالهای گذشته به زبان های مختلف و از دهان های گوناگون از جمله از سوی رهبر جمهوری اسلامی با صراحت و با کنایه مطرح شده است. او در ادامه همین بخش، مرتجعین مذهبی را مورد انتقاد شدید قرار داد که تکنولوژی نوین جهانی را یا نمی شناسند و یا آن را نفی می کنند و نمی خواهند و یا نمی توانند بپذیرند که جهان وارد مرحله ای نوین شده است. مرحله ای که برای درک و آماده شدن برای آن باید به افق نگاه کرد و نه به زیر پا.

رهبر جمهوری اسلامی به مصداق های ارتجاع مذهبی نپرداخت اما برخی برکناری ها و انتصابات نوین در دوران اخیر نشان میدهد که تلاش می شود مرتجعین مذهبی به حاشیه رانده شوند و بیش از  این ناراضی تراشی در میان مردم نکنند. از جمله این برکناری ها و انتصاب ها، برکناری دبیر ستاد امر به معروف و برگماری چهره دیگری به جای وی است. آن که برگمار شده حجت الاسلامی بنام  محمدحسین طاهری است، که در نخستین اظهار نظر خود درباره لایحه عفاف که بین دولت و مجلس، قوه قضائیه و شورای نگهبان سرگردان است گفت:

«شاید بزرگترین ضعف لایحه عفاف و حجاب این است که به صورت میدانی تهیه نشده است. یعنی گروهی کارشناس در گوشه‌ای نشسته و بر اساس مصادیق جرم، از نگاه جرم شناسی به موضوع نگاه کرده و مصادیق بی حجابی، بدحجابی و کشف حجاب را فقط با جرم تشخیص داده اند. در حالی که اگر برداشت‌های اجتماعی و فقهی را درنظر می‌گرفتند، بسیار موثر بود.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۶ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: