ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کسی شک دارد که کار چه کشوری بود؟

با انفجار سد "کاخوفکا"

فاجعه اتمی در پیش است!

رویانووستی- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

انفجار سد "کاخوفکا" تبدیل به فاجعه انسانی و محیط زیستی شده است. درباره نتایج این انفجار همه چیز گفته می شود، جز این که این سد آب یک نیروهای اتمی را نیز تامین میکرده است و با نرسیدن آب به این نیروگاه فاجعه دوم که فاجعه ای اتمی است روی خواهد داد.

این انفجاربدون همآهنگی و هدایت امریکا همانگونه ناممکن بود که انفجار لوله های گاز استریم ۲ در زیر آب دریا ناممکن بود. امریکا از فاشیست ها و نازیست های حاکم بر اوکراین برای این اهداف استفاده می کند، نه آن که آن نیروها خود دارای توان و امکانات آفرین چنین فجایعی را داشته باشند. هر گونه باصطلاح اطلاع رسانی کاخ سفید در باره این دو انفجار یک فریب جهانی است. شکایت های پیاپی روسیه و تقاضای تشکیل جلسات شورای امنیت سازمان ملل درباره این انفجار نیز خود نشان دهنده عظمت فاجعه ایست که روی داده است. بحث نه فقط بر سر انفجار یک سد و رفتن ۳۵ شهرک به زیر آب و ویرانی های سیلاب نیست، بلکه بحث بر سر یک فاجعه اتمی است.

سد «کاخوفکا» در مسیر رودخانه دنیپر قرار داشت و آب نیروگاه اتمی "زاپروژنا" را تامین میکرده است. ولادیمیر روگوف، رئیس جنبش اجتماعی «ما با روسیه هستیم» روز ششم ژوئن، در مصاحبه با ریانووستی گفت: در منطقه این نیروگاه سطح آب بسیار پایین آمده است زیرا میزان ذخیره آب در سد کاخوفکا، در حال کاهش است. هنوز می توان آب حوضچه های خنک کننده سوخت هسته ای را تامین کرد، اما برای آینده آن نمی توان تضمینی داد. برای مخزن کاخوفکا، به دلیل تخریب این نیروگاه تولید برق، آبی دیگر وجود نخواهد داشت. من فکر می کنم باید مخزن کاخوفکا را بدست فراموشی سپرد، چرا که سابق بر این، به سادگی آب های رودخانه دنیپر، بدون یک مخزن پر جریان داشت.  اکنون اکوسیستم منطقه دستخوش تغییرات قابل توجهی خواهد شد. حق با ولادیمیر پوتین است که گفته ، تخریب این سد آبی، یک فاجعه زیست محیطی و انسانی بزرگ است.

https://ria.ru/20230609/voda-1877135473.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۰ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: