ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پایان سفر وزیر خارج امریکا به عربستان

امریکا خودش را

به خاورمیانه دعوت کرد!

 
 
 

 

وزیر خارجه امریکا "بلینکن"، خود را به عربستان رساند تا با مقامات این کشور و همچنین رهبران دیگر کشورهای خلیج فارس دیدار و مذاکره کند. این دیدار و مذاکره درباره آشتی عربستان با ایران و برقراری مجدد روابط بین دو کشور است که امریکا را بشدت نگران کرده است. بویژه که عربستان رابطه اقتصادی خود را با چین گسترش داده و در "اوپک پلاس" که با روسیه همآهنگ عمل می کند.

بلینکن در پایان دیدار از عربستان که معلوم نیست به چه نتایجی رسیده گفت: امریکا هرگز خاورمیانه را ترک نخواهد کرد و روابط عربستان و امریکا استراتژیک است.

این جمله آخر او نفی سیاست های دولت بایدن و در واقع دعوت از خود است، والا از سوی عربستان کسی چنین ادعائی را مطرح نکرده و ضمنا کسی از امریکا نخواسته در منطقه بماند، بلکه ماندن در منطقه خواست و نیاز امریکاست نه نیاز کشورهای منطقه. اگر تاکنون هم با سیاست ایران هراسی و پیروی از خواست اسرائیل امریکا در منطقه حضور داشته، حالا با تغییر سیاست ها در ایران، منطقه به چنین حضوری نیاز ندارد.

بلینکن با وزیر خارجه عربستان دیدار کرد و همزمان بی سلمان به استقبال "مدورو" رهبر ونزوئلا رفت. ظاهرا و بقول قوام السلطنه نخست وزیر پر قدرت دوران رضا شاه و محمد رضا شاه که پس از بر کناری سه روزه مصدق در سال 1331، نخست وزیر شد و گفت: کشتییان را سیاستی دیگر آمد" در عربستان هم سیاستی دگر آمده!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۱ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: