ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

داستان خواندنی شیر پیر مثنوی

آغاز بزرگترین مانور ناتو

از امروز، عمدتا در آلمان

 
 
 

 

 

درحالیکه گزارش های شکست ها و تلفات سنگین ارتش اوکراین در رسانه های غرب سانسور می شود و مردم در اروپا و امریکا هیچ نوع دسترسی به رسانه های صوتی، تصویری و مکتوب روسیه ندارند، اخبار مربوط به دیدارهای پیاپی ناتو و مانورهای نظامی مشترک آن منتشر می شود. نفس همین مانورها و نشست های مشترک نشان میدهد که در اوکراین باد در پرچم ناتو نیست. اخباری که درباره تولیدات جدید نظامی روسیه و استقرار سلاح های تاکتیکی اتمی روسیه در جمهوری بلاروس

منتشر شده نیز نشان میدهد که نگرانی ناتو از شکست در اوکراین بسیار جدی است و بقول نخست وزیر کانادا که او هم برای چند ساعتی به کیف سفر کرده «شکست در اوکراین، به معنای شکست همه ما با هم است».

در مثنوی معنوی داستان شیر پیر یکی از خواندنی ترین داستان هاست. شیری پیر شده و دیگر حیوانات برای دریدن او جمع شده اند. شیر پیر که دیگر قدرت و توان و هیبت گذشته را ندارد، گهگاه نعره ای برای ترساندن دیگر حیوانات می کشد و سپس عقب عقب می رود و  بادی هم در می کند!

روز گذشته و در آستانه برگزاری مانور بزرگ نظامی ناتو در آلمان، صدر اعظم این کشور گفت که در آینده نزدیک با پوتین گفتگو خواهد کرد.

متعاقب این خبر،  اعلام شد که از امروز (دوشنبه) دوازدهم ژوئن به مدت دو هفته بزرگترین مانور هوایی کشورهای عضو ناتو  با عنوان Air Defender 23, در آلمان، هلند و چکسلواکی برگزار می شود. گسترده ترین بخش این مانور در آلمان اجرا می‌شود.

این مانور با بیش از ۱۰ هزار سرباز و ۲۵۰ فروند هواپیما از ۲۵ کشور، بزرگترین مانور نیروی هوایی در تاریخ ناتو خواهد بود. به گفته سخنگوی ناتو، هدف از این مانور "نشان دادن توانایی بالای ناتو برای دفاع از خود" (بخوانید مقابله با پیروزی روسیه در اوکراین) است.

بر اساس گزارش ارتش آلمان، هواپیمای مختلفی از جمله تورنادو، یوروفایتر،F-15  و F-16 در این مانور شرکت دارند. ۱۰۰ فروند از ۲۵۰ فروند هواپیمای جنگی از آمریکا به اروپا ارسال شده است.

در مجموع قرار است ۲ هزار پرواز عمدتاً در حریم هوایی آلمان و همچنین در هلند و جمهوری چک انجام شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۲ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: