ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با صراحت باید این نوع دخالت ها را پاسخ داد

رئیسی به دخالت مکرون

در امور ایران چه پاسخی داده؟

 
 
 
 
 

 

مطبوعات و دیگر رسانه های ایران و برخی مطبوعات و رسانه های فرانسه از گفتگوی ۹۰ دقیقه ای دو رئیس جمهور ایران و فرانسه خبر داده اند. در ایران، یگانه خبری که درباره این گفتگوی ۹۰ دقیقه ای منتشر شده، نکته ایست که کاخ الیزه در باره آن به مردم فرانسه گزارش داده است. در گزارش کاخ الیزه مطرح شده که مکرون رئیس جمهور فرانسه از رئیس جمهور ایران خواسته تا روابط پهپادی خود را با مسکو قطع کند و خود را از جنگ اوکراین کنار بکشد!

در بیانیه کاخ الیزه همچنین آمده که رئیس جمهور فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده و بر لزوم به‌ کارگیری اقدامات قابل راستی‌آزمایی از سوی ایران برای اجرای تعهداتش در قبال آژانس اتمی تاکید کرده است.»

نه رسانه های ایران نوشته اند و نه دفتر ریاست جمهوری ایران خبر داده است که رئیس جمهور ایران چه پاسخی به این دخالت مستقیم رئیس جمهور فرانسه داده است. بسیار بعید به نظر می رسد که ابراهیم رئیسی به امانوئل مکرون گفته باشد: به شما چه ایران با روسیه چه رابطه ای دارد و پهپاد به روسیه میدهد و یا نمیدهد؟ مگر ما از شما می خواهیم که انواع جنگ افزارها را به اوکراین نفرستید؟ و چرا روسیه را تحریم کرده اید؟ همچنین درباره فعالیت اتمی ایران نیز، مگر فرانسه فعالیت های اتمی خود را رسانه ای می کند و مردم جهان و حتی مردم فرانسه میدانند فعالیت اتمی فرانسه چقدر برای تولید برق است و چقدر برای تولید کلاهک اتمی؟ ۵ ماه است که در خیابانهای شهرهای فرانسه و بویژه پاریس مردم علیه سیاست های اقتصادی و جنگی دولت فرانسه اعتراض می کنند و سرکوب می شوند و کاخ الیزه خم به ابرو نمی آورد و به کسی توضیح نمیدهد، اما ایران باید در هر عرصه و زمینه ای به فرانسه و دیگر کشورهای اروپائی و یا کاخ سفید گزارش بدهد؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۲ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: