ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۲۳ خرداد

۱۰۰ میلیارد دلار

پول مردم در کدام کشورهاست؟

 
 
 

 

نفت ایران ارث پدری هیچ دولت و حکومتی نیست، بلکه متعلق به مردم ایران است. در ادامه این مالکیت ملی، پول نفت نیز متعلق به مردم ایران است و مردم ایران، مانند هر فردی که وقتی از خانه بیرون می رود باید بداند و میداند که چقدر پول در کیف و یا در جیب خود دارد، حق دارند بدانند چقدر پول دارند. در ادامه این خواست ملی، مردم باید بدانند چقدر از پول آنها در جهان بلوکه شده، در کدام کشورها؟ از چه سالی؟ و به چه دلیلی؟ قطعا همه دلائل مربوط به فعالیت های اتمی و نظامی نیست. تاکنون هیچ دولتی در جمهوری اسلامی چنین گزارشی به صاحبان پول، یعنی مردم ایران نداده است. حتی در همین روزها که دولت ذوق زده از آزادی ۲۴ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران خبر میدهد، نمی گوید این پولها علاوه بر کره جنوبی و عراق و صندوق بین المللی، قرار است از کدام کشورها به ایران بازگردانده شود و تحت چه شرایطی؟ آیا پول را میدهند تا خود ایران بداند چگونه آن را خرج کند و یا آنطور که میگویند، قرار است در خارج با این پول خرید شده و مواد غذائی و دیگر اقلام خریداری شده به ایران منتقل شود. این اقلام کدام است و چه ارگانی قرار است این خریدها را انجام دهد و لیست آن اقلام چیست و کجاست؟ آیا کره جنوبی هم مانند عراق می خواهد اینگونه پول های بلوکه شده ایران را پس بدهد؟

رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته در ادامه اخبار مربوط به آزاد شدن بخشی از پولهای بلوکه شده ایران گفت:  «بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار منابع ارزی داریم که  در کشورهای مختلف است و مشخص هم نیست که چرا پول ما در آن کشورها مانده است.»

حتی او که در سی‌امین همایش سیاست‌های پولی و ارزی سخنرانی می کرد نگفت و یکنفر هم از جایش بلند نشد و سئوال نکرد که چرا اسم آن کشورها را و مقدار پولی که به گروگان گرفته اند را نمی برید؟

شاه بیت سخنرانی ایشان آنجاست که گفت : «باید دست به اقدامی سیاسی و دیپلماتیک برای آزادسازی این پولها بزنیم.»

اگر منظور دست و پا زدن سیاسی است، که این دولت هم مانند دولت های پیش به همین کار مشغول است و بعید است نتیجه ای غیر آن نتایجی را بگیرد که دولت های پیشین گرفتند. اگر منظور تغییر سیاست های جهانی است که بنام دیپلماتیک مطرح کرده اید، آن تغییرات کدام است؟ اگر منظور ارتباط ها و مذاکرات زیر میزی با امریکاست؟ که این کار را هم دولت های پیشین از روی سر مردم انجام دادند و در نتیجه اش میزان پولهای بلوکه شده ایران به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید. چرا راست و پوست کنده به مردم گزارش نمیدهید که می خواهید دست به کدام اقدام سیاسی بزنید و کدام دیپلماسی را می خواهید پیاده کنید؟ و چرا پنهان از مردم؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: