ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

هنوز دلارهای ایران آزاد نشده

دیدار و مذاکره باقری کنی

با "یا اخی ها"ی فرامنطقه ای در ابوظبی

 
 
 

 

 

هفته وعده آزاد شدن ۲۴ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی، عراق و صندوق بین المللی می رود که به پایان برسد اما هنوز از پول خبری نیست. بقول بچه ها "قصه پول بسر رسید، کلاغه به خونش نرسید!"

معاون بانک مرکزی روز گذشته اعلام کرد: در آستانه آزاد سازی بخش مهمی از منابع ارزی بلوکه شده هستیم. تلاش های مناسبی دراین زمینه انجام شده است.

این درحالی است که مقامات اقتصادی دولت هفته پیش گفته بودند پول در راه است و به همین دلیل قیمت دلاردر بازار آزاد سقوط کرد. تاکنون صحبت از ۲۴ میلیارد دلار بود و حالا معاون بانک مرکزی گفته است  در سه فقره (منظور دو کشور و صندوق بین الملل است) ۲۰ میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده در کشورهای مختلف داریم. (لطفا به فارسی ایشان نخندید که ابتدا می گوید سه فقره و بعد می گوید در کشورهای مختلف!)

همزمان با بحث هنوز به نتیجه نرسیده آزادی ۲۴ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران و شایعات مربوط به تعهدات اتمی که دولت به امریکا داده تا تحریم ها شکسته شود، در امریکا دولت آن کشور اعلام کرد که هیچ مذاکرات اتمی با ایران انجام نشده وتفاهمی هم بدست نیآمده است. اما دراسرائیل گفته شده که تفاهم انجام شده و قرار است ایران غنی سازی را از ۶۰ درصد بیشتر نکند و زندانیان امریکائی در ایران را هم آزاد کند.

شاید سفر از پیش اعلام نشده علی باقری سرپرست هیات مذاکره کننده اتمی در دولت رئیسی به ابوظبی هم در همین ارتباط ها باشد. او روز گذشته وارد ابوظبی شد اما اعلام کرد که علاوه بر حاکم ابوظبی با دیپلمات های فرا منطقه ای، از جمله آلمانی، فرانسوی و انگلیسی در ابوظبی ملاقات ومذاکره کرده است. شاید برای آنکه نخواسته اسم امریکا را بیاورد، از اصطلاح "فرامنطقه ای" استفاده کرده است!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۴ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: