ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نشست خبری پوتین در مسکو

حمله اوکراین از چهار جهت

با سلاح های دریافتی جریان دارد

 
 
 

 

 

پوتین، رییس‌جمهور روسیه در نشستی با خبرنگاران دفاعی- نظامی درمسکو به سئوالات آنها پاسخ داد که پاسخ های وی که عمدتا در ارتباط جنگ اوکراین و بویژه طرح امریکا برای انتقال سلاح های اتمی تاکتیکی به اوکراین است را می خوانید:

 

اهداف عملیات ویژه نظامی تغییر نخواهد کرد، این اهداف برای روسیه اساسی دارند. ما مقدار زیادی مهمات اورانیوم ضعیف شده داریم، اما از آنها استفاده نمی کنیم، اما اگر لازم باشد، می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

نیروهای مسلح اوکراین تاکنون بیش از ۱۶۰ تانک و بیش از ۳۶۰ خودروی زرهی از انواع مختلف را در جریان ضد حمله روزهای اخیر از دست داده‌اند. اوکراین با استفاده از شناورهای بدون‌سرنشین سعی کرد به یک کشتی روسیه که از خط لوله گاز "ترکیش استریم" محافظت می‌کرد حمله کند، که ما این حمله را خنثی کردیم. یک پهپاد شناسایی آمریکایی نیز در منطقه عملیات مشاهده شد.

ما حوادث کریمه را برنامه ریزی نکردیم، ما عملیات ویژه را برنامه ریزی نکردیم، ما در تلاش برای پایان دادن به درگیری مسلحانه هستیم  اما ما را مجبور به استفاده از ابزار تسلیحات کردند.

به ما قول داده شده بود که غله ما تحت اقدامات تلافی‌جویانه قرار نخواهد گرفت اما برخلاف آن عمل کردند و در واقع یک بار دیگر ما را فریب دادند. روسیه با توافق غلات موافقت کرد نه به نفع اوکراین، بلکه برای کمک به فقیرترین کشورهای آفریقایی.

در مورد ضربه انفجاری به سد "کاخوفکا" هم  اوکراین به طور هدفمند و با HIMARS به سد کاخوفکا ضربه زد.

ما بطور کلی نیازی به اعلام وضعیت نظامی در کشور نداریم، اما باید روی برخی مسائل با دقت بیشتری کار شود. از جمله تقویت مرز با اوکراین ضروری است، این روند در حال حاضر به سرعت در حال انجام است.

ضد حمله اوکراین در مقیاس وسیع با استفاده از ذخایر استراتژیک از ۴ ژوئن و از ۴ جهت آغاز شده و همچنان ادامه دارد. کافی بدانید که تلفات نیروهای نظامی اوکراین در جریان این ضد حمله  به یک فاجعه نزدیک می شود. بر اساس محاسبات ما، اوکراین ۲۵ تا ۳۰ درصد از حجم تجهیزات منتقل شده به این کشور را از دست داده است. البته ما هم ۵۴ تانک خود را از دست داده ایم.

اجازه بدهید وزارت دفاع تلفات نظامی ما را اعلام کند، اما ما ۵۴ تانک را از دست داده ایم. روسیه هرگز از آنچه در اوکراین اتفاق می افتد راضی نیست و بتدریج و به طور روشمند اکراین را غیرنظامی خواهیم کرد. اگر چه غرب همچنان می خواهد از اوکراین برای تضعیف روسیه استفاده ‌کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۴ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: