ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نظر کارشناسان نظامی

شکست سنگین و پرتلفات

ارتش اوکراین در ضد حمله

 
 
 

 

 

جکسون هینکل، روزنامه نگار آمریکایی، در توییتر نوشت:

"ضد حمله اوکراین چنان شکست عظیمی است که آنها (نیروهای مسلح اوکراین) چندین ستون تانک و هزاران نفر را از دست دادند و تقریباً هیچ سرزمینی را اشغال نکردند. این یک ضد حمله نیست، این یک ماموریت انتحاری است."

"سوسکین" مشاور "کوچما" رئیس جمهوراسبق اوکراین نیز خواهان استیضاح زلنسکی بدلیل شکست حملات نیروهای مسلح اوکراین شد. بعد از تلاش شکست خورده انجام ضد حمله، زلنسکی باید از سمت ریاست جمهوری خلع شود. در یک ضد حمله کاملا بی فایده و احمقانه چه کسی برنامه ریزی کرده بود؟ هرکس بوده باید بابت آن پاسخگو باشد. مقصر زلنسکی است، زیرا او تمامی قدرت را در دستان خود متمرکز کرده است. او باید استیضاح  شود.

مشاور کوچما در بخش دیگری از تحلیل خود از ضد حمله اوکراین نوشت: پیشروی آغاز شده نیروهای اوکراین در آغاز ماه ژوئن نا موفق بود که دلیل آن غیر آماده بودن وسیع نیروهای اوکراینی و برخی اشتباهاتی بود که نتیجه آن شکست بود. زلنسکی مقصر کشته شدن صد ها و هزاران کشته و زحمی اوکراینی در نتیجه این عملیات حماقت آمیز است. ارتش اوکراین حتی نتوانست علیرغم تحمل تلفات سنگین نتوانست حتی خط دفاعی روسیه را بشکند.

همزمان با این تفسیر مشاور کوچما، نشریه تاگس اشپیگل آلمان نیز نوشت که نیروهای مسلح اوکراین و تانک های لئوپارد و خودروهای جنگی پیاده نظام بردلی در تله روسیه افتادند و از دست رفتند.

ضمنا سایت اسپوتنیک به نقل از اشپیگل نوشت : ارتش روسیه توانست تانک های لئوپارد آلمانی و خودروهای رزمی پیاده نظام بردلی را به دلیل یک عملیات برنامه ریزی شده از بین ببرد.

توماس تاینر، کارشناس نظامی به تاگس اشپیگل گفت: "پشت حمله موفقیت‌ آمیز اوکراین به کاروان نظامی در زاپوروژیه، تله‌ای هوشمندانه توسط روسیه وجود داشت که توسط هلیکوپترهای تهاجمی روسیه و توپخانه‌های ضدتانک روسی ایجاد شد. در فیلم های ارسال شده توسط تیپ 47 مکانیزه نشان میدهد که نیروهای اوکراینی هیچ شانسی نداشتند.

اسپوتنیک اضافه می کند: طبق اطلاعات رسمی، آلمان تاکنون 18 تانک لئوپارد 2A6 به اوکراین تحویل داده و سه دستگاه دیگر نیز از کشور پرتغال وارد اوکراین  شده بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۷ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: