ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پوتین در همایش اقتصادی سن پترزبورگ

نظم نوین جهانی

بدون بازگشت پیش می رود!

 
 
 

 

اسپوتنیک: ولادیمیر پوتین روز جمعه در همایش اقتصاد بین المللی سنت پترزبورگ گفت: نظم مبتنی بر جهان چندقطبی در حال تقویت است و فرایندی غیرقابل اجتناب است.  نظم نوظهوری در جهان در حال شکل گیری است. نظم کنونی تک قطبی جهان نظمی پلید است و نظام نئواستعماری کنونی در حال اضمحلال.

تحریم های ضد روسی غرب عامل توسعه روابط مسکو با کشورهای در حال توسعه شد: تحریم ها باعث شد ما با کشورهایی روابطمان را توسعه دهیم که اکنون لوکوموتیو اقتصاد جهانی هستند. تلاش دشمنان روسیه برای منزوی کردن مسکو در حوزه تجاری و اقتصادی کاملا شکست خورده است.  خارج شدن شرکت های غربی از روسیه عامل تقویت تولید داخلی ما شد. همراهی نکردن رهبران کشورهای جهان با غرب، برای تحریم روسیه نشان‌دهنده توجه آنها به منافع ملی و بی توجهی به فشارهای خارجی است..

توقیف دارایی های شرکت ها و شخصیت های روسی در کشورهای غربی خلاف قوانین بین المللی است و ما آن را «راهزنی به سبک قرون وسطی» میدانیم.

"تاگس اشپیگل" آلمان در نخستین ارزیابی خود از همایش اقتصادی سن پترزبورک نوشت :

مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ نشان داد که اقتصاد روسیه با وجود تحریم ها در حال توسعه است و به ایالات متحده و اروپا وابسته نیست. روسیه به سرعت خود را با تحریم ها وفق داده است. بسیاری از کالاها از کشورهای غیر غربی به روسیه می رسند. البته همه صنایع نتوانسته اند خود را با واقعیت های جدید وفق دهند. برای نمونه صنعت خودروسازی و تولید لوازم خانگی و ابزارآلات با مشکل روبروست. مدل جدیدی از خودروی "پریمیوم" روسی در مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ به نمایش گذاشته شد که مجهز به موتور 1.8 لیتری با قدرت 122 اسب بخار و گیربکس اتوماتیک است. قیمت این مدل بیش از دو میلیون روبل است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: