ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بزرگترین مانور ناتو در خاک آلمان

حضور آلمان با ۷۰ هواپیما

و بیش از ۵ هزار نیروی نظامی

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 

به گزارش روزنامه "دی ولت"، چاپ آلمان، اولاف شولز صدراعظم این کشور از جریان مانورهای هوایی ناتو که در این کشور در حال برگزاری است، بازدید کرد. وی از یکی از فرودگاه های نیروی هوایی آلمان در «شلزویگ-هولشتاین» بازدید کرد و با نشستن در کابین هواپیمای جنگی ساخت آلمان «یورو فایتر» از آنجا پیامی مجازی به روسیه فرستاد.

به ندرت اتفاق می افتد که صدراعظم کشوری سوار بر یک هواپیمای جنگنده شود. ظاهراً اولاف شولز، با شرکت خود در بزرگترین تمرین هوایی در تاریخ ناتو، که در پس زمینه خصومت ها در قلب اروپا برگزار می شود، بهانه معینی برای قدرت نمایی یافته است. در این روز، وی با سربازان نیروی هوایی آلمان در فرودگاه «شلسویگ-هولشتاین» دیدار کرد. این مانور که تحت فرماندهی وزارت دفاع آلمان، قرار دارد  در مقیاسی وسیع در حال انجام است. هر چند برنامه‌های مانور مدت ها قبل از شروع عملیات نظامی در اوکراین برنامه ریزی شده بودند اما حضور همه کشورهای عضو ناتو در این رزمایش پیام روشنی برای روسیه است. اولاف شولز نیز، با وقوف به این موضوع سعی کرد تا از طریق قدرت تصاویر ارتباط جمعی عرض اندام کند.

بالا رفتن از کابین یک جنگنده چندان آسان نیست. صدراعظم اجازه گرفت در صندلی خلبان هواپیمای یوروفایتر بنشیند. هر چند چنین نمایشی آزمون کوچکی برای او بود.

پایگاه «شلسویگ-هولشتاین»، یکی از سه مرکز اصلی تمرین دفاع هوایی در اروپاست و این بزرگترین مانورهای هوایی از زمان ایجاد سازمان نظامی ناتو است.

صدراعظم آلمان در جمع نظامیان گفت: این تمرینات از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد زیرا نشان می دهد که ما در حال همکاری همه جانبه هستیم. ما با این پیام مهم ثابت می‌کنیم که حمله روسیه به اوکراین نقطه عطفی برای ناتو است و تمرینات نشان می دهند که ما بخوبی آماده دفاع از خود می باشیم.
 تمرینات نظامی از روز دوشنبه آغاز شد. هدف مانور این است که نیروهای آلمان و متحدین باید از مرزها مراقبت کنند. زیرا آنها توسط اتحاد شرقی فرضی «
Occasus» مورد حمله قرار گرفته و در تلاش هستند تا بندر "روستوک" در شمال شرقی آلمان را تصرف کنند.

در این ارتباط "اینگو گرهارد"، بازرس کل نیروی هوایی آلمان گفت، از آنچه که تاکنون اتفاق افتاده است رضایت دارد زیرا رزمایش برای اولین بار توسط آلمان رهبری می شود و این نشان می دهد که ما می توانیم سهم قابل توجهی در این سازمان بر عهده داشته باشیم. اگر تعداد هواپیماهای جنگی را حساب کنیم، تقریباً ۷۰ هواپیمای نظامی از طرف ما در مانور شرکت دارند و از ۱۰ هزار نفر سرباز شرکت کننده در مانور، نفرات ارتش آلمان بیش از نیمی از آنست. این نشان دهنده سهم بزرگی است که ما می توانیم و باید به عهده داشته باشیم.

 

https://russian.rt.com/inotv/2023-06-17/Welt-kancler-v-kabine-istrebitelya


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: