ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳۰ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شکست سنگین اوکراین و ناتو

در ضد حمله علیه ارتش روسیه

راشا تودی- ترجمه و تدوین نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

جهان شاهد شکست مطلق زره‌های پوش های سنگین و سایر سلاح‌های پیشرفته و ارسالی ناتو به اوکراین است. این شکست را کارشناسان مستقل، چند روز قبل از شروع ضد حمله اوکراین پیش‌بینی کرده بودند. به گفته پورتال infoBRICS، چندین دهه همکاری نزدیک بین ارتش اوکراین و سازمان نظامی ناتو و همچنین یک دهه آموزش فشرده توسط ائتلاف و حکومت نئونازی، که بر قابلیت همکاری و اجرای استانداردهای ناتو متمرکز بود، انجام شد. با وجود همه اینها، اقدام نیروهای رژیم کیف، علیه شبه نظامیان دونباس در برابر نیروهای مسلح روسیه به طرز باور نکردنی ضعیف بود.

نویسنده پورتال ادامه می دهد: ضد حمله هنوز بصورت ضعیف ادامه دارد، اما همه این حرکات نظامی تحت کنترل شدید ارتش روسیه است. ماشین تبلیغاتی غرب سعی می‌کند شکست این ضد حمله را توجیه کند و یا درباره آن سکوت، اما اطلاعات موجود نشان می‌دهد که تلاش ها فقط برای حفظ روحیه رژیم کیف است. اما، در عین حال، سیاستمداران غربی، ناچار شده اند نسبت به تلفات سنگین و دهها هزار نفری اوکراینی اعتراف کنند.

نابودی تحقیرآمیز تجهیزات و تسلیحات مدرن ناتو در این ضد حمله شکاف های قابل توجهی را در صفوف سیاستمدارن غربی بوجود آورده و باعث سرخوردگی و تحقیر آنها شده است.

تحویل تسلیحات، مهمات و سایر تجهیزات نظامی ساخت غرب توسط ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، لهستان و دیگران انجام شد. آلمان از ترس تلفات نظامی در ابتداء تمایلی به ارسال تانک‌های خود که مدت‌ها پیشرفته‌ ترین تانک در ناتو محسوب می‌شد، نداشت. با این حال، اکنون که تانک های این کشور نه تنها منهدم شده اند، بلکه آنها جمع آوری شده و  در راه مسکو هستند. از جمله یکی از آخرین نمونه های A6.  آلمان متوجه شده که چه اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

با شکست ضد حمله، واشنگتن و لندن در باره وعده‌ ارسال تانک های آبرامز و چلنجر 2  به اوکراین سکوت کرده اند و بیم دارند که بازار فروش این تانک ها را از دست بدهند. آلمان نگران است که با نابودی تانکها لئوپارد در ضد حمله ارتش اوکراین بازار فروش زره پوش های سنگین خود را از دست بدهد. این تانکها نیز توسط ارتش روسیه تصاحب شده و در راه مسکو هستند تا ارتش روسیه آنها را با دقت بررسی کند. دستگاهای تبلیغات غربی، مدعی است که این تانکها برای نمونه سازی ممکن است در اختیار ایران قرار گیرد. اما روسیه فعلاً قصد مطالعه دقیق روی ساخت و تکنیک این تانک‌ها را دارد تا راههای مقابله آسان تر با آنها را بیابد.

-----------------

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت بریتانیا اعلام داشت که حملات سنگین روسیه به حملات زمینی محدود نمی‌شود، بلکه تلاش آنها برای حمله به زیرساخت های سایبری اوکراین را نیز شامل می‌شود.

 

آسوشیتدپرس نیز از قول سازمان اطلاعات انگلیس گزارش دارد نیروهای روسیه عملیات مؤثری را در جنوب اوکراین علیه ارتش اوکراین داشتند. آنها در ۴۳ حمله هوایی، از موشک و موشک‌انداز استفاده کردند. روسیه حملات خود را در اطراف باخموت، آودیوکا، مارینکا و لیمان در استان دونتسک متمرکز کرده است.

وال استریت ژورنال نیز اعتراف کرد: کی‌یف با برتری نیروهای روسیه در هوا و توپخانه روبرو شد. نیروی هوایی روسیه توانسته است به ستون‌های زرهی اوکراین مجهز به تجهیزات خارجی ضربه بزند. ضد حمله اوکراین نتوانست خطر مستقیمی را متوجه خطوط دفاعی اصلی روسیه در مناطق زاپوریژیا و دونتسک کند.

به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ اولگ چخوف، رئیس مرکز مطبوعاتی گروه نیروهای "شرق" روسیه گفت: واحدهای اوکراینی سعی کردند در جنوب دونتسک در نزدیکی روستای پر جمعیت نوودونتسک پیشروی کنند که بیش از نیمی از پرسنل خود را از دست دادند. در این عملیات نیروهای هنگ نازیست های اوکراین تانک، خودروهای زرهی، ماشین و نیروی انسانی از دست دادند. در مجموع نیرو مسلح اوکراین بیش از نیمی از پرسنل خود را در ضد حمله از دست داد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۰ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: