ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۵ اردیبهشت

ریاست وزیر خارجه روسیه

بر شورای امنیت سازمان ملل

 
 
 

 

 

(فیلم مربوط به صحنه ورود لاوروف به سازمان ملل برای تصدی ریاست شورای امنیت است)

از امروز (سه شنبه) لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ریاست شورای امنیت سازمان ملل را برعهده خواهد گرفت. او روز گذشته و درحالیکه امریکا تا آخرین دقایق حاضر به صدور ویزا برای خبرنگاران روس برای همراه وزیر خارجه آن کشور نشده بود، وارد نیویورک شد و بلافاصله در نشست شورای امنیت سازمان ملل شرکت کرده و طی سخنانی گفت:

هم سازمان ملل و هم الزامات منشوری آن، تحت تهدید جاه طلبی های جهانی ایالات متحده آمریکا هستند. جهان به وضعیتی خطرناکتر از سال های جنگ سرد رسیده است. ایالات متحده آمریکا به سمت نابودی جهانی شدن می رود، جهانی سازی که برای سالیان متمادی به عنوان عالی ترین حرکت برای تمام بشریت تمجید می شد.  اکنون نیروهای قابل توجهی از آمریکا و متحدانش برای تضعیف چندجانبه گرایی در منطقه آسیا و اقیانوسیه عمل می کنند.  رژیم نازی ها در کی یف را نمی توان نماینده ساکنان مناطقی دانست که از پذیرش کودتای ۲۰۱۴ خودداری کردند. نمی توان مسئله اوکراین را جدا از بافت ژئوپلیتیک در نظر گرفت. هیچکس به آمریکا این حق را نمی دهد که از طرف کل جامعه جهانی صحبت کند. برخی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد می خواهند قوانین بین المللی را با برخی از قوانین بازی جایگزین کنند. اقلیت غربی باید رفتاری شایسته داشته باشد و به سایر اعضای جامعه جهانی احترام بگذارد.

در ارتباط با خطراتی که بصورت روز از طرف امریکا متوجه  چین می شود نیز لاوروف گفت:

 واضح است که هدف از مهار چین، منزوی ساختن روسیه است. اینست آن درکی که‌ غرب از چندجانبه گرایی دارد. هیچ کس نباید امنیت خود را به بهای امنیت دیگران تقویت کند و ناتو اینگونه عمل می کند. جو بایدن شخصاً خواستار بمباران بلگراد (پایتخت یوگسلاوی) شد و اکنون از صربها (که حاکم بر بقایای یوگسلاوی سابق هستند) می خواهد ناراحت نباشند.

امریکا و متحدانش بسیار تلاش کردند که اجازه ندهند لاوروف ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده بگیرد اما سرانجام موفق نشدند و لاوروف بر این کرسی نشست. یک ماه پیش، پوتین منشوری را بعنوان سیاست خارجی روسیه امضاء کرد که در رسانه  ها نیز منتشر شد (پیک نت نیز خلاصه آن را همان زمان منتشر کرد!) کاملا آشکار بود که آن منشور قرار است مانیفست کار لاوروف در شورای امنیت سازمان ملل شود و اکنون باید دید که لاوروف طی چه راهکاری این منشور را در شورای امنیت سازمان ملل به اجرا خواهد گذاشت. او دیپلمات کهنه کاریست که چند نسل وزرای خارجه امریکا و بسیاری از کشورهای جهان را بدرقه کرده است. با همه آنها مذاکره و ارتباط داشته است.

پیش از سفر لاوروف به نیویورک، پوتین نیز در یک پیام تلویزیونی اعلام کرد که غرب مانند دهه ۱۹۳۰ و پیش از آغاز جنگ دوم جهانی، مشغول تشکیل جبهه بندی نظامی است.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه مستند به رصد "فلایت رادار" اعلام کرد: بیش از ۷۰۰ هزار نفر به طور همزمان و در مجموع ۳ میلیون نفر هواپیمای وزیر خارجه روسیه را در طی این پرواز زیر نظر داشتند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۵ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: