ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شاید تاکنون این اطلاعات را نداشته اید

کادرهای میانی و مکتبی

حکومت چه افرادی هستند!

 
 
 

 

 

مدیر میانی حکومتی، هم از روحانی فاصله گرفته اند و هم از اصلاح طلبان و به همین اندازه نیز مخالف موتلفه اسلامی اند و آنها را بازاری های عقب مانده ای می دانند که بخشی از مشکلات کنونی اقتصادی کشور زیر سر آنهاست. در میان موتلفه چی ها، بیش از همه از سردار حسین فدایی که در گذشته نماینده مجلس هم بوده انتقاد دارند.

اکثریت این کادرهای میانی ده پنجاهی هستند و در مدارس شبانه روزی نمونه دولتی شهرستانها پرورش درس خوانده اند.

این مدارس دانش آموزان مستعد بعد از دوران دبستان را جذب می کند و چون مدارس شبانه روز است نمازخانه هایی دارند که همه مکلفند نمازشان را به جماعت در آنجا برگزار کنند. در این مدارس دعای کمیل و ندبه و توسل همراه با تبلیغات ایدولوژیک اجباری است. اکثر فارغ التحصیلان این مدارس در کنکور سراسری قبول می شوند و البته ارتباطشان را با سپاه و بسیج حفظ می کنند.

این کادر که طی سه دهه پرورش یافته اکثراً بنا بر اعتقاداتشان پاک دست هستند. بخشی از آنها در سپاه قدس دورهایی را می گذرانند و از همین راه با کشورهای دیگر -از اروپا تا آفریقا- آشنايی دارند و به همین دلیل دید بازتری نسبت به کادرهای قدیمی نظام به جهان دارند.

 در دولت رئیسی این افراد به مرور جایگزین کادرهای قبلی ادارات و سازمان های دولتی می شوند. این افراد در عین پر کار بودن بدنبال رفاه شخصی نیستند. از جمله اعتقادات و تعصب های آنها حجاب است. ادعای انتقاد پذیری دارند ولی تا جایی نظر دیگران را قبول می کنند که تایید رفتار خودشان باشد. مواضع جهانی این افراد مواضع رهبر جمهوری اسلامی است و از این نظر می توان آنها را رویش یافتگان مورد نظر رهبر جمهوری اسلامی دانست. اکثر آنها زبان انگلیسی را آموخته اند و در رشته ای تخصص دارند، در عین حال که سوابق مدیریتی مشخصی ندارند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: