ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

وزیرخارجه روسیه در شورای امنیت:

ناتو و اتحادیه اروپا

یک جبهه نظامی تشکیل داده اند

 
 
 

 

 

سخنرانی لاوروف وزیر خارجه روسیه که اکنون ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد و همچنین بیانیه ای که پس از سخنرانی او درباره خاورمیانه و حقوق ملت فلسطین صادر شد خشم نماینده اسرائیل را چنان برانگیخت که سالن جلسه را ترک کرد.

نگاهی به سخنان لاورف و بیانیه صادره:

فدراسیون روسیه در نظر دارد همکاری فعال و دوجانبه ای را با همه کشورهای منطقه و از طریق سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه کشورهای عربی، شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس توسعه دهد.

روسیه از احیای روابط عربستان سعودی و ایران با میانجیگری چین استقبال می کند و مصمم است که سوریه را به "خانواده عربی" بازگرداند، روابط دمشق و آنکارا را به حالت عادی در آورد.

اوضاع منطقه با حملات اسرائیل به سوریه از جمله گلوله باران فرودگاه حلب بدتر می شود. از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 100 فلسطینی در ارتباط با توهین به اماکن مقدسه مسلمانان جان خود را از دست داده اند و تعداد مجروحان به هزاران نفر می رسد. تعداد تلفات در میان اسرائیلی ها نیز رو به افزایش است.

در ارتباط با اوکراین ایالات متحده  تلاش می کند کشورهای در حال توسعه را با تهدید به طرف خود جلب کند و توجهات را از خاورمیانه منحرف کند ایالات متحده به نابودی اقتصاد فدراسیون روسیه می اندیشد. ناتو می خواست فدارسیون روسیه را نابود کند اما در نهایت این فدراسیون را متحدتر کرد.

در مورد وضعیت اقتصاد جهان و تحریم های روسیه نیز آنچه در آینده در رابطه با صندوق بین المللی پول و بانک جهانی اتفاق می افتد، زیر علامت سئوال است. روسیه توانمندی لازم برای وابسته نبودن به غرب را دارد که می خواهد تحریم هایی را علیه آن اعمال کند.

در باره کودتا در سودان که به سنگر بندی دو گروه نظامیان این کشور در شهرهای مختلف انجامید نیز لاورف گفت: مهندسی ژئوپلیتیک راه به جائی نمی برد، طرفین باید خودشان مذاکره کنند.

در بخش دیگری از سخنرانی خود، لاروف درباره برجام گفت:

از دست دادن فرصت برای از سرگیری برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران به دلیل اقدامات غرب اشتباه بزرگی بود.

روسیه با توجه به این واقعیت پیش می‌رود. مدت‌ها پیش توافقی در مورد احیای برجام حاصل شد و اکنون، به دلایلی، کشورهای اروپایی شور و شوق خود را از دست داده اند، آمریکایی ها، از طریق منابع مختلف، غیر مستقیم اعلام می کنند که باید به دنبال چیز دیگری بود. از دست دادن فرصت احیای این معامله به نظر من این یک اشتباه بزرگ است.

لاوروف درباره اتحادیه اروپا و آینده آن نیز گفت:

اتحادیه اروپا برای مقابله با روسیه، با سرعت بی‌سابقه‌ای نظامی و تهاجمی می‌شود. چنان که اکنون تفاوت بسیار اندکی میان ناتو و اتحادیه اروپا وجود دارد. حتی اخیراً هر دو نهاد بیانیه‌ای را امضاء کرده‌اند تا ائتلاف نظامی ۳۱ عضو ناتو، امنیت ۲۷ عضو سازمان سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا را تضمین کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: