ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با عرب سرخی

"شورای میانه روها" مرکب

از اصلاح طلبان تشکیل شد!

 
 
 

 

 

فیض‌الله عرب ‌سرخی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب، که ازجمله دستگیر شدگان کودتای انتخاباتی سال ۸۸ است که طولانی مدت در زندان ماند، پس از سالها در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا شرکت کرد. او در این مصاحبه، خبر از تشکیل یک شورا بنام "شورای میانه روها" داد و گفت:

اعضای این شورا نه در حاکمیت حضور دارند، نه ابزارهایی مثل رسانه قدرتمند و حزب قوی و یا نظام انتخاباتی متناسبی وجود دارد تا امکان حضور موثر داشته باشند.

نزدیک‌ ترین شخصیت، مانند آقایان خاتمی و روحانی نیز به یک جبهه سیاسی واحد تعلق ندارند اما دغدغه‌های کاملا مشترک در ارتباط با شرایط فعلی کشور و مردم دارند. لذا در برخی مقاطع به مشورت و تبادل نظر می‌نشینند. اما من باورم این نیست شورای میانه روها بنای کار مشترک سیاسی داشته باشند. تا جایی که من می‌دانم بعضا نشست‌هایی با یکدیگر دارند که راجع به وضعیت کشور تبادل نظر کنند و از نظر یکدیگر مطلع شوند.

ممکن است یک جمع در تحلیل وضعیت مواضع نزدیک به هم داشته باشد اما اینکه آیا برای حل یک مشکل هم راه‌حل مشترک وجود دارد یا خیر، بحث دیگری است. در مسائل عادی هم می‌بینیم یک درد می‌تواند حسب سلیقه‌های مختلف درمان‌های متفاوتی داشته باشد.

بنابراین ارزیابی من از این جمع و نشست‌هایشان و رفتار سیاسی این افراد چنین نیست که بخواهند به یک جبهه‌ی سیاسی مشترک برسند. قضاوتی هم ندارم که آیا در این مورد بعدا به چنین نقطه‌ای برسند یا خیر. اما اینکه امروز چنین جمع‌بندی‌ای وجود داشته باشد و چنین مسیری در حال طی شدن باشد را بعید می‌دانم. مهم‌تر از آن، اینکه مگر این افراد امروز صاحب قدرتی هستند که بتوانند منشاء اقدام خاصی بشوند و راهی را پیش ببرند؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ مه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: