ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در آلمان می خواهند

به "زلنسکی" جایزه صلح بدهند!

راشا تودی- نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

به نوشته مجله اشپیگل چاپ آلمان، روز شنبه ششم ماه می، سارا واگنکنشت، نماینده پارلمان بوندستاگ، از حزب چپ آلمان، از تصمیم کمیته جایزه «کارل بزرگ» به مردم اوکراین و رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی، به دلیل همکاری او در اتحاد اروپا انتقاد کرد. این سیاستمدار زلنسکی را «نامزدی نامناسب» خواند. به گفته وی، کسی که چنین جایزه ای را دریافت می کند باید تلاش کند تا جنگ در اوکراین، از طریق مذاکره و انعقاد یک توافق صلح پایان یابد.

کمیته جایزه تصمیم خود را چنین توجیه کرده است: «مردم اوکراین، تحت رهبری رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی، نه تنها از حاکمیت کشور و جان شهروندان خود، بلکه از اروپا و ارزش‌های اروپایی محافظت می‌کند».
به گفته واگنکنشت، اروپای امروزی پس از جنگ جهانی دوم به عنوان طرحی برای صلح پایه گذاری شد.  اولاف شولتز، صدراعظم آلمان باید زلنسکی را متقاعد کند که چنین مسیری را
جهت برقراری صلح برگزیند.
 از آغاز درگیری در اوکراین،
واگنکنشت، «انتقاد یک‌جانبه» از روسیه را محکوم و با عرضه سلاح‌های غربی به کیف مخالفت کرده است. او به همراه «آلیس شوارتزر»، فعال برجسته حقوق زنان،  طوماری به نام «مانیفست صلح» را آغاز کردند که از جمله خواستار گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است.
 مانیفست و اظهارات واگنکنشت در
باره وضعیت اوکراین انتقادات زیادی را در آلمان بدنبال داشت. این سیاستمدار بارها غرب را به ممانعت از مذاکرات صلح متهم کرده است.

از سال ۱۹۵۰، شهر آخن آلمان هر ساله جایزه «کارل بزرگ» را به افرادی اعطا می کند که سهم برجسته ای در اتحاد اروپا داشته باشند. کمیته جایزه، تصمیم خود را برای اعطای جایزه معتبر به زلنسکی و مردم اوکراین، در دسامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد. مراسم اهدای جوایز در تاریخ ۱۴ ماه می برگزار خواهد شد. اشپیگل می نویسد که سازمان دهندگان انتظار دارند که زلنسکی، شخصا در این مراسم شرکت کند، اما مشارکت او هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

https://russian.rt.com/inotv/2023-05-06/Spiegel-nepodhodyashhaya-kandidatura--Vagenkneht


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ مه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: