ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یک روز پیش از سالروز پیروزی بر فاشیسم هیتلری

حمله و پیشروی روسیه

در جبهه های جنگ اوکراین

ریا نووستی- نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

روز گذشته و در آستانه سالروز پیروز بر فاشیسم (۹ ماه می) ارتش روسیه و دو گروه نظامی دیگر (واحدهای رزمی جمهوری چچن و گروه چریکی "واگنر") حمله ای سراسری را در اوکراین آغاز کردند. در این حملات، برخی پایگاه های نظامی و زیر ساختی کیف پایتخت اوکراین نیز با موشک هدف قرار گرفت. سنگین ترین حمله در "باخموت" انجام شد. شهری که جنگ در آن را با جنگ در جریان محاصره استالینگراد تشبیه کرده اند که ارتش سرخ موفق به تحمیل شکستی سنگین به ارتش هیتلری شد. ظاهرا قرار است پیروزی های نوین در سالروز پیروزی ارتش سرخ بر فاشیسم و رسیدن آن به برلین پایتخت آلمان اعلام شود.

در روزهای گذشته بدنبال انتقاد فرمانده گروه "واگنر" در منطقه آرتموفسک، از تعلل ارتش روسیه برای رساندن سلاح لازم به واگنر، رمضان قدریف، رئیس جمهور چچن از یوگنی پریگوژین، فرمانده این گروه، خواست تا نیروهای کمکی این جمهوری را جهت تقویت جبهه نبرد در آن منطقه بپذیرد.

واحد جنگی "واگنر" مرکب از نظامیانی است که در جنگ چچن، جنگ گرجستان و جنگ علیه داعش در سوریه شرکت داشته اند و اکنون بصورت یک واحد نظامی ضربتی و با تجربه اشکال مختلف جنگی در کنار ارتش روسیه در اوکراین می جنگند .

روز شنبه، پریگوژین فرمانده نظامی "واگنر"، ضمن سپاس از اعلام آمادگی قدیروف گفت که در حال تماس با نمایندگان قدیروف رئیس جمهور چچن است تا نیروهای چچنی به خط مقدم "آرتموفسک" بپیوندند. نتیجه این تماس قرار گرفتن نیروهای چچن در کنار نیروهای واگنر در روز یکشنبه بود که نتیجه آن در حملات سراسری روز دوشنبه (دیروز) نمایان شد.

در ارتباط با همین تدارکات، رمضان قدیروف، با ارسال نامه ای رسمی خطاب به ولادیمیر پوتین، جهت دستوراتی برای انتقال یگان های گروه ویژه چچن به آرتموفسک ارسال کرد و این موضوع را در کانال تلگرامی خود بدین شرح اعلام کرد:

«ولادیمیر ولادیمیرویچ عزیز! من از شما می خواهم به سرگیی شایگو، وزیر دفاع  و زولوتوف، همآهنگ کننده سرویس فدرال نیروهای گارد ملی، دستور دهید تا امکانات رزمی برای ورود واحدهای چچن، برای استقرار در منطقه پر جمعیت آرتموفسک را فراهم کنند.»

آرتموفسک، در شمال شهر بزرگ "گورلوفکا" قرار دارد که یک مرکز مهم حمل و نقل برای تامین تجهیزات گروه‌های اوکراینی در اطراف جمهوری های مردمی لوگانسک و دونتسک در استان دنباس است. چندین ماه است که نبردهای سختی با نیروهای داوطلب نئوفاشیست که در همآهنگی با ناتو وارد اوکراین شده اند و ارتش اوکراین، برای آزادی این منطقه در جریان است.

ظاهرا علت کندی پیش روی نیروهای واگنر در این منطقه، عدم هماهنگی با ارتش روسیه بود که در پی تحولات اخیر، آمادگی رزمندگان چچنی و قول هماهنگی ارتش جهت دفاع هوایی و ارسال سلاح کافی برای گروه واگنر، یوگنی  پریگوژین فرمانده واگنر آمادگی واحدهای خود را همراه نیروهای ویژه چچنی و پوشش هوایی ارتش روسیه، برای گسترش حمله اعلام کرد.

 

(برخی اخبار مرتبط به عملیات نظامی روز گذشته در اوکراین و نا مشخص بودن حضور زلنسکی در اروپا و یا در اوکراین را در بخش منتخب اخبار خارجی همین شماره پیک نت بخوانید)

https://ria.ru/20230506/kadyrov-1870244771.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۹ مه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: