ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی صدر اعظم آلمان

اعضای اتحادیه اروپا

مرعوب قدرت روسیه شده اند؟

 
 
 
 

نشانه هائی بروز کرده که نشان میدهد در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا که زیر فشار تحریم روسیه و جنگ اوکراین گرفتار بحران اقتصادی شده اند، اختلاف نظرها در باره این سیاست اتحادیه اروپا برای دنباله روی از امریکا و ناتو بوجود آمده است. جلو دار این اختلاف نظر نخست وزیر مجارستان "اوربان" است که زیر بار تحریم نفتی روسیه نرفت و به خواست روسیه با "روبل" نفت از روسیه می خرد. همین زمزمه در بلغارستان نیز آغاز شد و در صربستان که همان یوگسلاوی سابق است که به ناتو نپیوسته این اختلاف نظر تا گسترش نزدیک به روسیه پیش رفته است.

بر مبنای همین بالا گرفتن نگرانی از اختلاف نظر در اتحادیه اروپا، روز گذشته اولاف شولتز صدراعظم آلمان که فرانسه و مکرون رئیس جمهور آن کشور را دیگر نه رقیب بلکه مرعوب بحران اجتماعی در فرانسه می بینید و خیال ادامه رهبری آلمان بر اتحادیه اروپا را دارد، روز گذشته بمناست مراسم "روز اروپا" طی سخنانی در پارلمان اروپا خواستار «گسترش و اصلاح» اتحادیه اروپا شد.

او بصورت هشدار گفت: ما به اتحادیه اروپای ژئوپولیتیک نیاز داریم، اتحادیه گسترده ‌تر و اصلاح‌ شده که به استقبال آینده برود. اتحادیه اروپا نباید «مرعوب» «مانور قدرت» ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۰ مه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: