ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بدنبال بازداشت عمران خان

پاکستان در آستانه جنگ داخلی!

 
 
 

 

 

عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان که با یک کودتای امریکائی زیر فشار مجلس این کشور از نخست وزیری عزل شد، روز گذشته بازداشت شد. این بازداشت به اتهام داشتن یک پرونده مالی صورت گرفت اما همه در پاکستان می دانند که این اتهام صرفا یک بهانه است و ترس دولت کودتائی از سر در آوردن دوباره عمران خان از صندوق های انتخاباتی با رای وسیع  تر مردم پاکستان است.

بدنبال بازداشت عمران خان، همانگونه که خود او پیش بینی کرده بود، تظاهرات در شهرهای پاکستان آغاز شد. پیش از این بازداشت یکبار سعی کرده بودند عمران خان را ترور کنند که این ترور نا موفق از آب در آمد و تنها به مجروح شدن پای او انجامیده بود.

پاکستان بدلائل مذهبی و قومی سابقه و ظرفیت جنگ داخلی را دارد و اکنون این بیم وجود دارد که بازداشت عمران خانه زمینه ساز جنگ داخلی دیگری در پاکستان شود. کودتا علیه عمران خان به این دلیل انجام شد که وی حاضر نشد قراردادهای نظامی سابق با امریکا را تمدید کند و سیاست نزدیکی به روسیه و چین را پیش گرفته بود. امریکا در دو جزیره و دهانه "کوادر" و "کواتر" پاکستان از دهها سال پیش پایگاه نظامی دارد و خیال تمدید قرار داد استقرار این پایگاهها را داشت که عمران خان با آن به مخالفت برخاست. امریکا از طریق این دو پایگاه نظامی - دریائی، بر اقیانوس هند و دریای عمان تسلط دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۰ مه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: