ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

زلنسکی در لندن

دولت از گلوی مردم میزند

خرج ارتش اوکراین میکند

ریا نووستی- نعمت بوستانی

 
 
 

 

ولادیمیر زلنسکی، پس از پرسه زدن در اروپا ازجمله در کشورهای ایتالیا، واتیکان، آلمان، فرانسه و... روز دوشنبه وارد لندن شد و در آنجا با نخست وزیر بریتانیا گفتگو کرد. در این رابطه تلویزیون «اسکای نیوز»، به نقل از دولت انگلیس گزارش داد که ریشی سوناک، نخست وزیر، در جریان سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به لندن، از امکان انتقال موشک های ضد هوایی و پهپادهای تهاجمی دوربرد به کی یف خبر داد.

در این دیدار سوناک، کمک های نظامی جدید به اوکراین را در قالب صدها موشک ضد هوایی و صدها پهپاد جدید تهاجمی دوربرد با برد بیش از 200 کیلومتر را اعلام کرد.

در عین حال، هفته گذشته مشخص شد که انگلیس موشک های کروز «طوفان سایه» با برد حدود 250 کیلومتر را به اوکراین تحویل داده است. به گزارش سی ان ان، لندن از کیف، تضمین هایی دریافت کرد مبنی بر اینکه ازاین مهمات تنها علیه اهدافی و سرزمین هایی استفاده می شود که اوکراین آن را متعلق به خود می داند، اما مقامات جمهوری خلق لوگانسک، طی هفته گذشته حملاتی را با سه موشک نام برده، به این منطقه اعلام کردند.

در این رابطه، کرملین خاطرنشان کرد که ارسال تسلیحات به اوکراین از سوی کشورهای غربی تنها باعث طولانی شدن رویارویی می شود. همانطور که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه تاکید کرد، ایالات متحده و ناتو در حال حاضر به طور مستقیم در درگیری علیه روسیه، شرکت کرده اند، که این شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل رشته های مختلف نظامی از جمله خلبان هواپیمای جنگی، هدایت کننده انواع تانک و نفر بر و کارشناسان استفاده از موشک می شود.

در خبری دیگر، به گزارش خبر گزاری «سیبیاس نیوز»، روز شنبه، اتحادیه رانندگان قطار بریتانیا، در یک اعتصاب 24 ساعته اعلام کرد که این اعتصاب، مسافران قطار را مجبور کرده است که به دنبال راههای جایگزین برای سفر باشند. همانطور که اعتصاب کنندگان گفتند، از سال 2019 افزایش حقوق دریافت نکرده اند و در نتیجه تورم، دستمزد آنها بطور دائم خود بخود کاهش یافته است.

داده های آماری بریتانیا نشان می دهد که اقتصاد این کشور در سه ماهه اول سال جاری تنها 0.1 درصد رشد داشته است. در همین حال، رانندگان قطار دست به اعتصاب 24 ساعته زدند که رفت و آمد مسافران ریلی در سراسر این کشور را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

https://ria.ru/20230515/pomosch-1871752363.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۷ مه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: