ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دو دلیل احتمالی

زلنسکی به چه دلیل

در اروپا پرسه می زند؟

 
 
 
 
 

راشا تودی- زلنسکی همچنان در اروپا پرسه می زند و از این و آن کشور تقاضای سلاح می کند. دو دلیل در این پرسه زنی مشهود است:

۱- ارتش اوکراین علیرغم همه کمک های دریافتی از ناتو و حتی ارسال کمکی تمام جنگنده های میگ ۲۹  لهستان به اوکراین زیر فشار ارتش روسیه در حال از همپاشی کامل است که سقوط شهر باخموت علیرغم همه تلاش های ناتو نشان دهنده این فروپاشی است.

۲- رهبران اصلی ناتو (امریکا، فرانسه، آلمان) او را تشویق به خروج از کشور و این پرسه زنی کرده اند تا جانش در امان باشد. پس از حمله پهپادی به کاخ کرملین به قصد ترور پوتین، روسیه اعلام کرد که بزودی مقابله به مثل خواهد کرد و احتمالا زلنسکی به همین دلیل به خروج از کشور تشویق شده است.

این جریان این پرسه زنی، هیچ کشوری حاضر به ارسال هواپیماهای جنگنده به اوکراین نشده است. در باره موشک ها و مدرن ترین سامانه های ضد هوائی نیز قولی به او داده نشده، زیرا روسیه سامانه های ارسالی را در دو هفته اخیر منهدم کرده است. کاری که با مدرن ترین تانک های ارسالی آلمان به اوکراین شد.

از سوی دیگر، برخی کشورهای اروپائی دولت لهستان را که همسوئی کامل با دولت اوکراین دارد (پیوند نئو نازیستی) تشویق کرده اند که فکری برای پایان جنگ اوکراین بکند. در ارتباط با کمک های بی ارزشی که در این پرسه زنی به زلنسکی وعده داده شد، اقلامی قابل توجه است که فرانسه می خواهد به ارتش اوکراین بدهد.

روزنامه Ouest-France نوشت: پاریس پس از گفتگوهای امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی او وعده داد که حاضر است ارتش اوکراین را به  خودروی های زرهی و تانک های سبک مجهز کند و به پرسنل نظامی اوکراینی آموزش بدهد.
در همین رابطه، کاخ الیزه یادآوری کرد که فرانسه قبلاً سیستم های دفاع هوایی Mistral و میان برد کروتال را به کیف منتقل کرده بود و اکنون به همراه ایتالیا در حال بررسی امکان تأمین بیشتر سیستم های SAMP / T با فناوری پیشرفته تر به اوکراین است اما درباره ارسال جت‌های جنگنده به اوکراین ، صحبت در این باره زود است.

این روزنامه نوشت که پاریس قصد دارد در سال ۲۰۲۳ هزار شبه نظامی و نظامی اوکراینی را در فرانسه و ۴۰۰۰  اوکرائینی را در لهستان آموزش بدهد و برای این برنامه بیش از ۲۰۰ کارشناس نظامی فرانسوی را آماده خواهد کرد.

 

https://russian.rt.com/inotv/2023-05-15/Ouest-France-bronemashini-tanki-novie-sankcii


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۰ مه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: