ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حرکت ابرهای رادیو اکتیو

به سمت اروپای غربی

راشا تودی- نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

 نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه، در بیانیه ای که از سوی خبرگزاری ریا نووستی منتشر شد، نوشت:

«بدنبال ارسال مهمات با اورانیوم ضعیف شده به کیف، توسط بریتانیا و نابودی آنها در اوکراین، تشعشعات انفجارها در حال حاضر به سمت اروپای غربی درحال حرکت است.  افزایش ابر های این تشعشعات قبلاً در لهستان به ثبت رسیده است.

ایالات متحده، سابق بر این از مهمات با اورانیم ضعیف شده چندین بار در کشورهای دیگر استفاده کرده بود. علاوه بر این، ایالات متحده، در حال حاضر از سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی در دیگر کشور ها خصوصا اوکراین استفاده می کند.»

باید توجه داشت که در ماه مارس، آنابل گلدی، معاون وزیر دفاع بریتانیا، قصد کشور خود را برای تامین مهمات اورانیوم ضعیف شده به کیف اعلام کرده بود. به گفته وی، چنین گلوله هایی به طور موثر به نا بودی تانک ها و وسایل نقلیه زرهی مدرن عمل می کنند. در پایان ماه آوریل، جیمز هیپی، معاون وزیر دفاع بریتانیا، تصریح کرد که لندن هیچ تعهدی برای از بین بردن عواقب استفاده از این مهمات، پس از پایان درگیری ندارد.

سفیر بریتانیا در سازمان ملل متحد، زیر فشار افشاگری ها درباره اثرات ارسال سلاح های با اورانیوم ضعیف شده به اوکراین گفت: لندن سال هاست از گلوله ها با اورانیوم ضعیف شده استفاده می کرد. این یک استاندارد است و ارتباطی با سلاح های اتمی ندارد.

 

https://russian.rt.com/world/article/1150624-patrushev-radioaktivnoe-oblako-uran


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۱ مه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: