ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول ۳۱ اردیبهشت

تنور جنگ با طالبان را

از خارج و داخل داغ میکنند!

 
 
 

 

 

سیاست راهبردی نگاه به شرق، بی شتاب از تونل مخالفان سرسخت آن در ایران پیش می رود. این مخالفان نگران سلطه خود بر اقتصاد و سیاست در ایران هستند و از هیچ ابزاری برای کارشکنی برای فلج کردن این سیاست غفلت نمی کنند. در روزهای اخیر و در چارچوب نگاه به شرق، چند هیات از ایران در کنفرانس روسیه و اسلام که در "کازان" پایتخت جمهوری مسلمان نشین تاتارستان برگزار شد شرکت کردند. این هیات ها علاوه بر قرار دادهای گردشگری، قراردادهای اقتصادی نیز میان جمهوری اسلامی و تاتارستان بستند و امضاء کردند. معاون گردشگری و میراث فرهنگی و مقاماتی از وزارت  صنایع و معادن نیز در راس هیاتی در این کنفرانس شرکت کردند.

همزمان با حرکت بی شتاب ایران به سوی جبهه شرق، در روزهای اخیر امریکا از خارج و مخالفان گردش به شرق در داخل کشور که اکثر رسانه های داخلی را تحت فرمان خود دارند، روی آب هیرمند و جنگ میان افغانستان و ایران برای "حق آبه" مانور می کنند. امریکا پنهانی و آشکار سلاح برای طالبان می فرستد و مخالفان گردش به شرق پنهانی و آشکار جیب گشاد خود را برای دست برخی رسانه ها باز گذاشته اند. امریکا در پی یک جنگ منطقه ای و اگر بتواند "چند منطقه" برای درگیر کردن ایران حساب باز کرده است و اسرائیل نیز در نقش "پارکابی" امریکا، مشغول همین توطئه است. درحالیکه ایران درگیر رجز خوانی های رئیس جمهور آذربایجان و خطر رویاروئی نظامی با ارتش آذربایجان که تحت تعلیمات و آموزش های اسرائیل است و تسلیحات اسرائیلی نیز دریافت کرده، حالا تنور بحران حق آبه میان ایران و افغانستان را گرم کرده اند. هنوز خطر از یک جبهه دیگر نیز منتفی نیست. جبهه غربی کشور با عراق و کردستان آن کشور.

مقابله با این مجموعه بحران های مرزی که بحران اقتصادی داخلی را کامل می کند، نیازمند دولتی چابک، مصمم به تحولات، آگاه سازی وسیع مردم که بدون جلب اعتماد آنها ممکن نیست و کنترل کلان سرمایه دارانی است که اختاپوس مافیای اقتصادی را تشکیل داده اند. آیا با دولت کنونی و کارگزاران متزلزل و کم دانش و کم توان آن می توان حریف این بحران ها شد؟ با نصیحت مافیاهای اقتصادی می توان آنها را رام سیاست راهبری نگاه به شرق کرد؟ با باز گذاشتن دست مرتجعین مذهبی که نهادهای فرهنگی و مجلس و صدا و سیما را قبضه کرده اند، میتوان اعتماد سازی کرد؟ از هم اکنون جبهه پایداری که کانون مرکزی ارتجاع مذهبی است و نیمی از مجلس را دراختیار دارد، برای قبضه هیات رئیس مجلس و پائین کشیدن قالیباف از ریاست مجلس خیز برداشته است. با روحانیتی که از چشم مردم افتاده و امام جمعه هائی که مردم چشم دیدن و گوش شنیدن حرف های آنها را ندارند، چه باید کرد؟ مماشات؟ زهی خیال باطل!

هیچ چاره ای جز یک خانه تکانی اساسی در تمام نهادها و ارگان های حکومتی و به خدمت گرفتن طرفداران آگاه سیاست راهبردی نگاه به شرق و از میدان به در کردن چاپلوسانی که ۴ دهه به رنگ روز در می آمده اند نیست.

اگر دیروز زود بود، فردا قطعا دیر است. با اسب لنگ و تفنگ بی فشنگ نمیتوان به شکار رفت.

ترحم بر پلنگ تیز دندان

ستمکاری بود با گوسفندان

عکس: هیات اعزامی وزارت "صنایع، معادن" به ریاست معاون این وزارتخانه، در حاشیه کنفرانس کازان و امضای قرار دادهای دو جانبه.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۱ مه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: