ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۴ فروردین ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نقش بی بی سی در

دنبال نخود سیاه فرستادن ایرانی ها

 
 
 

 

 

عبداللهیان وزیر خارجه دولت ابراهیم رئیسی به دعوت وزیر خارجه روسیه "لاوروف" راهی مسکو شد و آنگونه که اعلام شده، حاصل این سفر و مذاکرات دو وزیر خارجه قراردادهای جدید اقتصادی و نظامی میان دو کشور بوده است. بویژه تاکید بر سرعت یافتن تحکیم و گسترش قرارداد مشارکت دوجانبه میان روسیه و ایران. البته مسئله مذاکرات اتمی نیز در این سفر مورد بحث قرار گرفته است که جزئیات آن معلوم نیست.

حتی در همین کلیات اعلام شده نیز مشخص است که سفر انجام شده دارای ابعاد مختلف بوده و دارای اهمیتی ویژه در شرایط کنونی جهان و منطقه است.

اما، تلویزیون های فارسی زبان که از لندن و واشنگتن برنامه پخش می کنند، با هدف دور کردن اذهان عمومی مردم ایران نسبت به اهمیت این سفر و مناسبات و قراردادها، تمرکز خود را گذاشتند روی دیر از اتومبیل پیاده شدن عبداللهیان و پرسش لاوروف از وی که چرا دیر پیاده شدید؟ و پاسخ عبداللهیان که منتظر رسیدن بقیه اعضای هیات همراه بودم.

بلافاصله روسیه ستیزان داخلی از این سوژه استقبال کرده و عبداللهیان را فاقد آگاهی از پرتکل های سیاسی معرفی کردند. در خارج از کشور هم طیف سلطنت طلبان سئوال لاوروف از عبداللهیان را توهین روسیه به ایران تفسیر و تبلیغ کردند. اطلاع رسان های شبکه های مجازی هم که توان خارق العاده ای برای "شر" کردن و "فکر نکردن" دارند نظرات دو گروه داخلی و خارجی را برای هم باصطلاح "شر" کردند و بدین ترتیب اصل ماجرا و انگیزه سفر و حاصل سفر در حاشیه قرار گرفت. این درحالی است که بدون لحظه ای تردید، وزارت خارجه انگلیس به همراه امریکا و اسرائیل و کشورهای اروپائی شش دانگ حواس خود را جمع کردند تا بدانند پشت درهای بسته میان دو وزیر خارجه چه گذشت و چه قول و قرارهائی میان ایران و روسیه گذاشته شد. آنها توانستند با همان سوژه ای که بویژه تلویزیون بی بی سی طرح کرد، بسیاری از ایرانی ها را دنبال نخود سیاه بفرستند و خود به کار اصلی خویش که همانا رصد کردن این سفر و مذاکرات بود مشغول شوند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: