ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۴ فروردین ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آنچه که برژینسکی وصیت کرد

به قیمت نابودی اوکراین

باید مانع پیروزی روسیه شد!

 
 
 

 

 

«اوکراین، یک فضای جدید و مهم در صفحه شطرنج اوراسیا، یک مرکز ژئوپلیتیکی است زیرا وجود آن به عنوان یک کشور مستقل به تغییر روسیه کمک می کند. بدون اوکراین، روسیه یک امپراتوری اوراسیا نیست.»

این نقل قول متعلق به زبیگنیو برژینسکی (پدر معنوی جهاد در افغانستان-  م.)  یکی از مهم ترین روس هراسان قرن بیستم است که در همین روزها اگر زنده بود  95 ساله می شد. گاهی اوقات دشمنان اهداف و مقاصد شما را بهتر از خودتان بیان می کنند. مانند برژینسکی.

برژینسکی از دهه 1970 تا زمان مرگ در سال 2017، تقریباً ایدئولوگ اصلی سیاست خارجی ایالات متحده بود. کتاب او با عنوان "صفحه شطرنج بزرگ" سلطه آمریکا و الزامات ژئواستراتژیک نسل‌های آمریکایی را با ایده هژمونی ایالات متحده در صحنه جهانی بیان کرده است.

دشمن اصلی برای او، همیشه اتحاد جماهیر شوروی  و امپراطوری روسیه بود. جان گالبریت، اقتصاددان آمریکایی می نویسد:  "سرگرمی مورد علاقه برژینسکی در هر زمان فقط آسیب رساندن به روسیه بود. او بیش از هرکسی دشمن اصلی خود را می شناخت و درک می کرد ".

تنها چند نقل قول از برژینسکی که به زبان ساده شرح آن فاجعه ایست که در اوکراین روی داد. او می نویسد:

اگر روس‌ها بخواهند برای بازسازی امپراتوری خود تلاش کنند، با چنان درگیری‌هایی مواجه می‌شوند که چچن و افغانستان برای آنها مانند یک پیک نیک خواهد بود.

 - مذهب ارتدکس دشمن اصلی آمریکاست.

(امروز فشار بی حد دولت دست نشانده آمریکا در اوکراین بر کلیسای ارتدوکس کیف درست در جهت اجرای همین سفارش برژینسکی  است. م)

 - اکنون نیازی به بزرگ جلوه دادن توهمات در مورد قدرت بزرگ روسیه نیست. ما باید از چنین طرز تفکری جلوگیری کنیم... اگر روسیه یک کشور اوراسیا باقی بماند و اهداف اوراسیا را دنبال کند، کشور قدرتمندی خواهد شد، در حالیکه روسیه همراه سنت هایش باید منزوی شود.

و در نهایت، اگر مسکو دوباره کنترل اوکراین را با جمعیت 52 میلیون نفری و منابع بزرگ آن و همچنین دسترسی به دریای سیاه به دست آورد، روسیه دوباره به طور خودکار ابزاری برای تبدیل شدن به یک کشور قدرتمند در سراسر اروپا و آسیا خواهد شد.

ترجمه از وبسایت سیاسی استاشکو که از مسکو به روز می شود

 (https://t.me/OstashkoNews)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: