ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۴ فروردین ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بخش‌هایی از سخنان رهبر

حزب کمونیست فدراسیون روسیه در پارلمان

حمایت و توصیه های

حزب کمونیست روسیه به دولت

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

در پی گزارش مشروحی که از سوی میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه، در جلسه رسمی مجلس دوماً در رابطه با وضعیت اقتصادی کشور به نمایندگان ارائه کرد، گنادی زیوگانف رهبر حزب کمونیست و رئیس فراکسیون این حزب در مجلس فدرال، روز 24 ماه مارس، در سخنرانی خود خطاب به نخست وزیر گفت:

 

ما نمایندگان باید از شما در ارتباط با گزارش جامعی که ارائه کردید سپاسگزاری کنیم. این گزارش به معنای واقعی کلمه اعتبار شما را افزایش داد. یادآور می‌ شوم که طی سال گذشته، چهارده وزیر کابینه در دومای دولتی صحبت کرده‌ اند. به طور خاص، سرگئی ویکتورویچ لاوروف، وزیر امور خارجه که به دلایلی روشن، دو بار در مجلس حاضر شد و صحبت کرد. دو معاون نخست وزیر نیز گزارش دادند. آنها وظیفه خود را به صورت حرفه ای و با شایستگی به انجام رساندند. ما از همه ایده های کلیدی آنها پشتیبانی کردیم. با این حال، باید در نظر داشته باشیم که امروز همه ما، فارغ از وابستگی های حزبی، ایده و مذهب، با یک وظیفه اصلی روبرو هستیم و آن "تضمین پیروزی" است.

بنابراین، در شرایط کنونی که ایستاده ایم و ایستادگی کرده ایم، باید گام‌های راهبردی محکمی برداریم. امروز شما یک برنامه را در راستای این هدف مشخص کردید، اما این امر نیاز به همکاری دوستانه و هماهنگ همه احزاب و نیروهای سیاسی کشور دارد.

پیش ازهمه، ما باید متوجه باشیم که این جنگ علیه جهان روسیه، تمدن و فرهنگ ماست. جنگ موضوعی است حیاتی که نیاز به راه حل های اساسی و گوناگون دارد. اولین مورد، بسیج حداکثری منابع است. ولی من هنوز این امر مهم را در چشم انداز نمی بینم.

علاوه بر این، ما باید هر تلاشی را که لازم می باشد انجام دهیم تا جامعه را که امروزه پراکنده شده است، متحد کنیم. وحدت واقعی جامعه در صورتی امکانپذیر است که طبقه بندی اجتماعی نا همگون در آن وجود نداشته باشد. امروز تقریبا درآمد نیمی از شهروندان از 20 هزار روبل در ماه تجاوز نمی کند. همچنین باید فضای خلاقیت را برای افراد مستعد فراهم کرد، اما موضوعی با این اهمیت، نیازمند شرایط کیفی متفاوتی است. مهمترین آنها افزایش اساسی سرمایه گذاری های دولتی در علم و آموزش، بهبود شرایط کار حرفه ای و مادی دانشمندان، استادان دانشگاه و معلمان ماست...

دیدارهای اخیر رهبران روسیه و چین که من روز گذشته با آنها صحبت کردم، گواه این واقعیت است که سیاست و مسیر جدیدی در حال شکل‌ گیری است و برنامه ای که شما به طور مشترک با رئیس دولت جمهوری خلق چین، لی چیانگ، اجرا خواهید کرد، شایسته پشتیبانی بی قید و شرط است.

حزب ما سال هاست که نزدیکترین رابطه را با حزب کمونیست چین دارد. به همراه شی جین پینگ، رهبر حزب کمونیست چین، یادداشتی را آماده کردیم که امروز با موفقیت اجرا می شود. ایوان ایوانوویچ ملنیکوف، معاون اول من و معاون اول رئیس دومای دولتی، رئیس انجمن دوستی روسیه و چین است. ما در کنفرانس مطبوعاتی اخیر در خبرگزاری تاس، به تفصیل درباره اقداماتی که در این زمینه انجام داده ایم صحبت کردیم. تیم ما، رهبران حزب و فراکسیون های پارلمانی، چه در دومای دولتی و چه در پارلمان های منطقه ای، بارها از چین بازدید کرده اند. ما از تمام استان های این کشور دیدن کرده ایم. ما شخصا با رهبران جمهوری خلق چین آشنا هستیم و می توانیم به حمایت قاطع آنها اعتماد کنیم. من بسیار دوست دارم که تیم های دیگر احزاب حاضر در پارلمان و همچنین ساختارهای قوه مجریه، تجربه‌هایی از این دست را مورد ملاحظه قرار دهند. قطعا برای شما مفید خواهد بود!...

در سال های گذشته، ما با دو انتخاب روبرو بودیم: یا جهانی شدن به سبک آمریکایی و یا شوروی شدن و بازگشت به تجربه سوسیالیسم. من بر این باور هستم که امروز تنها یک انتخاب باقی مانده است. زیرا جهانی شدن به سبک آمریکایی، بیش از پیش ما را به بن بست های تیره و تارو فلاکت باری کشانده است. جهان گرایان غربی به حدی گستاخ شده اند که همه کسانی را که در این سالن نشسته اند تحریم کرده اند: وزرا، معاونان، روسای قوه مقننه و مجریه و همچنین، کل گروه های کارگری از سوی آنان تحریم شده اند. علاوه بر این، آنها علیه رهبران کشور ما اتهامات جنایی مطرح کردند. در این وضعیت، مجالی برای ادامه راه اشتباه رفته نیست! لازم است در پاسخ به این گونه اقدامات، پاسخی سخت، فوق العاده خاص،
واضح و دقیق داده شود و پیش از همه، این اقدام‌ ها، باید در حوزه مالی و اقتصادی باشد...
به نظر من بزرگترین تهدید امروز کشور تهدید حاکمیت داخلی است. رئیس جمهور وظیفه استراتژیک کلیدی را به وضوح تدوین و بیان کرد: حاکمیت، سنت ها و ارزش های ملی. ما بدون هیچ پیش شرطی با آنها موافقیم! اما بدون استحکام حاکمیت داخلی و هر چند هم که دفاع خارجی ما با برابری موشکی و هسته ای تامین بشود، حل این مشکل امکانپذیر نیست.

در باره حاکمیت مالی، نمی‌خواهم به کسی توهین کنم، اما وقتی در سال مرگ و زندگی و جنگ، 260 میلیارد دلار از کشور خارج می شود، این مایه شرمساری کامل است! علاوه بر این، 350 میلیارد دلار از پول های روسیه در خارج از کشور ضبط شد. به این ترتیب مجموع ضررهای مالی ما در یک سال گذشته از مرز 600 میلیارد دلار گذشت! با این حجم از پول، می توانید نه تنها «نوو روسیا»(منطقه دنباس)، بلکه کل کشور را بازسازی کنید!

معاون اول نخست وزیر الیگارش ها را جمع کرد و از آنها 300 میلیارد روبل خواست تا سوراخ‌های بودجه را ببندد، اما الیگارش ها عجله ای برای ملاقات با دولت نداشته و جوابی هم در این زمینه ندادند. حتی در چنین شرایط سخت و پیچیده ای، آنها به وضوح نمی خواهند سرمایه خود را با کشور تقسیم کنند. در حالی که آنها، در مجموع 81 تریلیون روبل را در جیب و حساب‌های خود جای داده اند! یعنی سه برابر بودجه فدرال!

در اینجا ما نه تنها در باره عدالت اجتماعی، بلکه درباره بقای کشور صحبت می کنیم. بنابراین، شما باید اصولی و بسیار سختگیرانه عمل کنید.

دستیابی به حاکمیت تکنولوژیک و عرصه هوا- فضا ایده شماست. ما به تفصیل با شما در این باره صحبت کردیم. شما 100 میلیارد روبل اضافی برای تامین مالی الکترونیک، ماشین ابزار و ساخت ابزار ارائه کرده اید. شما خود یک متخصص درخشان در این زمینه هستید و با هر فرد تولید گر به زبانی صحبت می کنید که کاملاً آن را درک می کند. اما نوآوری نیازمند حمایت فعال تر و کارآمد تر است. ما به همراه چین، در حال اجرای سه برنامه فضایی هستیم. در واقع تلاش برای دستیابی به ماه که از قبل شروع شده است، یعنی نبرد برای آینده. ما باید تا حد امکان فعالانه و مسئولانه در این زمینه عمل کنیم. ما به رویکردی برای حل مشکلات در این سطح نیاز داریم که به طور کامل با پیچیدگی مسائل مدرن مطابقت داشته باشد.

 

https://www.rline.tv/news/2023-03-24-gennadiy-zyuganov-na-otchete-pravitelstva-rf-v-gosudarstvennoy-dume-my-za-tsenoy-ne-postoim/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: