ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ فروردین ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۵ اذر

از خارج چه می‌خواهند بکنند

و در داخل چه باید کرد؟

 
 
 

 

 

هنوز هستند افرادی در میان فعالان سیاسی ایران (در داخل کشور) که باور ندارند هدف مشوقان خشونت آمیز شدن اعتراضات و توصیه‌کنندگان استفاده از کوکتل مولوتف و بتدریج توصیه به ترور از یکسو و آنها که در حکومت هنوز می خواهند بر طبل گذشته بکوبند و در گذشته درجا می زنند از سوی دیگر، تکه تکه کردن ایران است. اگر نبود نارضائی انباشه شده مردم ایران از حکومت، اگر نبود تبعیض و تقسیم مردم به خودی و غیر خودی، فشار علیه اقلیت های دینی و قومی، اگر نبود غارت کشور از سوی مافیاهای وابسته به حکومت، اگر نبود فشارهای مذهبی به زنان و جوانان، اگر نبود سرکوب کارگرانی که حقوق عقب افتاده خود را می خواهند و کشاورزانی که آب می خواهند و تضمین خرید محصولاتشان را، زمینه داخلی برای آن مشوقان خارجی فراهم نمی شد. آنها که همچنان بر روش گذشته حکومتی پافشاری می کنند در عمل با آن مشوقان خارجی همسوئی می کنند. نقش نفوذی ها را در این میان نباید فراموش کرد. این نفوذی ها در خارج نیستند، بلکه در داخل کشور و از جمله در میان تصمیم گیران عمل می کنند. در میان همانهائی که بار دیگر می خواهند حجاب را تبدیل به تجدید اعتراضات کنند. این نوع بازی ها تکراری است، اما هنوز حکومت عزم قاطع علیه این نوع بازی ها را از خود نشان نداده است.

تمام شواهد و مشاهدات نشان میدهد که امریکا و اروپا عزم قاطع برای یکسره کردن کار ایران را دارند. یعنی تقسیم آن به چند قسمت و غرق کردن ایران در جنگی داخلی و خانمانسوز. ناباوری مردم نسبت به این خطر همان اندازه ترسناک است که فلج حکومت برای تجدید نظرهای اساسی در روش های گذشته، علیه سیستم اقتصادی حاکم، علیه تحمیل مقررات من درآوردی مذهبی و در نهایت، جان به لب رساندن مردم.

بی اعتمادی وسیع اکثریت مردم نسبت به هر آنچه که حکومت می گوید و می کند، حاصل امروز و دیروز نیست، ذره ذره جمع شد و تا تبدیل شد به دریا! رسانه های حکومتی و بویژه صدا و سیما را حکومت خود از اعتبار ساقط کرد و سکان را سپرد به رسانه های فارسی زبان خارج از کشور که حالا همگی آنها در یک ارکستر همآهنگ در جهت تحقق سیاست های امریکا  و اروپا علیه ایران و علیه تمامیت ارضی کشور عمل می کنند. از  تلویزیون های سه قلوی لندن گرفته تا رادیو فردا، رادیو دویچه وله، رادیو اسرائیل، "ویس آف امریکا"، رادیو فرانسه و هر بانگ فارسی که در امریکا و کشورهای اروپائی و با پول آنها بر می خیزد همه هماهنگ با هم سیاست تجزیه ایران را با تشویق به اعتراضات خیابانی پیش می برند. همزمان، امریکا و اروپا بعنوان دنباله رو امریکا روی جدا کردن ایران از روسیه و چین، منزوی کردن ایران و گرفتن متحدان ایران از چنگ ایران، کاهش و فلج قدرت نظامی ایران، کشیدن دندان اتمی ایران و تنگ تر کردن باز هم بیشتر تحریم ها متمرکزند و همزمان با آن مقدمات دخالت مستقیم نظامی در ایران را تدارک می بینند. نمونه آن پل های متحرک روی رودخانه ارس در جریان رزمایش مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان با هدایت فرماندهان ناتو و مستشاران اسرائیلی است. جمهوری آذربایجان را پیش انداخته اند  تا مدعی پیوند آذربایجان جنوبی با آذربایجان شمالی و وحدت دو آذربایجان است! اسرائیل و امریکا در جمهوری آذربایجان سر نخ بسیاری از رویدادها را در دست دارند. فاجعه بار است در این روزها وقتی به مردم خطر جنگ داخلی و تجزیه ایران را یادآوری می شود، ناباورانه می گویند: «اگر هم اینطور باشد به حال ما چه تاثیری دارد. حکومت خود پیشاپیش ایران را میان خودی ها و غیر خودی ها تقسیم کرده است!»

ظاهرا پرده ها تا هنگام وقوع حادثه از مقابل چشم مردم کنار نخواهد رفت، همچنان که بسیاری از حکومتیان هنوز باورشان نشده که توپخانه تبلیغاتی از خارج کشور زمینه را برای فاجعه بزرگ فراهم می کند و افکار عمومی بی اعتماد به حکومت را با خود برده و می برند!

پاسخ به این بحران اعدام و یا نمایش های تلویزیونی دستگیر شدگان اعتراضات نیست، ادامه دروغگوئی و چاپلوسی و تحریک مردم علیه هم به بهانه حجاب توسط امام جمعه ها نیست. همچنان که کُرنش در برابر امریکا و تسلیم نظامی و اتمی شدن و از متحدان جهانی خود جدا شدن نیز چاره کار نیست. عقلای قوم باید جمع شوند و برای تجدید نظر در تمام سیاست های داخلی گذشته تصمیم واحدی بگیرند و بر مبنای آن عمل کنند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۴ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: