ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ فروردین ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

طرح پیشنهادی امریکا رد شد

فرو نشستن گرد و خاک "برجام"

و تسلیم شدن به خواست امریکا

 
 
 

 

 

پس از قریب دو هفته هیاهو بر سر مذاکرات پنهان و رد و بدل شدن پیام ها و دیدارهای پنهان دولتی ها، سرانجام معلوم شد که امریکا یک طرح موقت برای فعالیت اتمی ایران ارائه داده که بموجب آن ایران حق ندارد اورانیوم بالای ۶۰ در صد تولید کند. این درحالی است که تولید اورانیوم در ایران مرز ۹۰ در صد را هم پشت سر گذاشته است!

با شایعاتی که پیرامون سازش اتمی رواج پیدا کرده بود و دستگاه دیپلماسی دولت رئیسی نیز به آن دامن می زد، بار دیگر ذکر "برجام" در ایران آغاز شده بود. روز گذشته در امریکا اعلام شد که ایران طرح پیشنهادی امریکا را رد کرده است.

آنها که ذوق زده شده بودند، نه توجهی به اطراف ایران و منطقه دارند و نه نگاهی به چرخش های بزرگ جهانی. کدام عقل سلیمی در چنین شرایطی تن به تسلیم اتمی می دهد؟ و تازه این تسلیم تا اینجا متوقف نمی شود و بلافاصله قبول محدودیت تولید سلاح و عقب نشینی از کشورهای منطقه و بدنبال آن محدود کردن مناسبات با چین و روسیه مطرح می شود. ابتدا کمی از دلارهای توقیف شده را به ایران خواهند داد و سپس آزادی مرحله بندی بقیه را موکول به سازش ها و عقب نشینی های بعدی خواهند کرد. امریکائی این برنامه را می خواهد با ایران پیش ببرد که خود گرفتار بحران اقتصادی، سیاسی و بویژه دلاری در جهان است و ساده لوحی است که کسی تن به فشارهای دولتی بدهد که خود در معرض بیشترین فشار جهانی است، چنان که از آن بعنوان "پوست اندازی جهان" یاد می شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: