ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ فروردین ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مکرون و فون در لاین

دست خالی از پکن بازگشتند

 
 
 

 

 

راشا تودی- امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در جریان سفر به پکن، در نشست سه جانبه، نتوانستند شی جین‌ پینگ، رئیس‌جمهور چین را متقاعد کنند که موضع خود را در ارتباط با مسئله اوکراین و همچنین در رابطه با روسیه تغییر دهد. کارشناسانی که با راشا تودی، مصاحبه کردند اظهار داشتند که طرفین در ابتدا، رویکرد متفاوتی نسبت به این دو موضوع داشتند. در عین حال، از دیدگاه کارشناسان، تعامل اقتصادی با پکن، برای اروپا و به طور خاص برای فرانسه، در حال حاضر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بنا بر نوشته نشریه «پولیتیکو» رهبر چین، بر مواضع خود استوار است. در ضمن، طی دیدارهای اخیر، رهبر چین هیچ اشاره‌ ای مبنی بر اینکه قصد دارد از نفوذ خود برای پایان جنگ اوکراین استفاده کند، نکرد، اما تأکید کرد که چین آماده همکاری با فرانسه، برای درخواست از جامعه بین المللی برای حفظ آرامش و سلامت عقل می باشد.

پولیتیکو، همچنین خاطرنشان می کند که مکرون، در این نشست، پروتکل های دیپلماتیک را نقض کرد، زیرا در پایان مذاکرات دو برابر بیشتر از رهبر چین، صحبت کرد. در حالی که مکرون، به سخنرانی خود ادامه می داد، گاهی حتی شی جین پینگ، بی تاب و آزرده به نظر می رسید. رهبر چین، چندین نفس عمیق کشید و به نظر می رسید که وقتی مکرون، مستقیماً او را مورد خطاب قرار داد و ظاهراً در باره درگیری های اوکراین و مسئولیت مشترک آنها برای حفظ صلح صحبت می کرد، احساس رنجش و ناراحتی داشت.
در عین حال، رئیس کمیسیون اروپا در سخنرانی خود گفت که موضع پکن، در باره اوکراین، برای روابط چین و اروپا تعیین کننده خواهد بود. وی در ادامه صحبت های خود با پیشنهادات جمهوری خلق چین، برای حل و فصل مناقشه اوکراین، مخالفت کرد و گفت این کیف است که باید شرایط «صلح عادلانه» را تعیین کند که به نظر او مستلزم خروج نیروهای روسیه است.

 

https://russian.rt.com/world/article/1133007-ek-franciya-kitai-peregovory-ukraina


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۹ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: