ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۲ فروردین ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با ابتکار چین

تشکیل "صندوق پول آسیا"

با هدف مناسبات عادلانه!

 
 
 

 

 

«نشست سال ۲۰۲۳ مجمع آسیایی بوآئو» با موضوع « همبستگی و همکاری علیه ستیز و چالش و برای اسقرار گشایش و سخاوتمندی برای توسعه» از تاریخ ۲۸ تا ۳۱ مارس (۸ تا ۱۱ فروردین) در منطقه «بوآئو» واقع در استان جزیره‌ای «های‌نان» چین با حدود حضور ۲ هزار شرکت کننده از بیش از ۵۰ کشور و منطقه جهان برگزار شد. هدف از برگزاری این نشست مشترک «تحقق همکاری و ارتقاء توسعه» عنوان شد. «مجمع آسیایی بوائو» به عنوان مهمترین مجمع علمی و اقتصادی آسیا، در سال ۲۰۰۱ در شهری به همین نام در جنوب چین تاسیس شد؛ هدف اولیه تشکیل این مجمع که جمهوری اسلامی ایران نیز از موسسان آن به شمار می‌رود، توسعه مبادلات اقتصادی، همکاری‌های علمی، فنی و اقتصادی بین کشورهای حوزه آسیا - پاسیفیک و نهایتاً تنظیم مناسبات عادلانه این منطقه از آسیا با دنیا است.

طبق اساسنامه، مجمع آسیایی بوائو، محلی برای گفت‌و‌گوی چهره‌های سیاسی، رهبران تجاری، دانشگاهیان و شخصیت‌های معروف محافل آسیایی است؛ این مجمع از نظر پوشش جغرافیایی، کشورهای آسیایی را در بر‌می‌گیرد اما در عین حال کشورهای خارج از آسیا نیز می‌توانند به عضویت آن در آیند.

«مجمع آسیائی بوآئو» یک سازمان علمیِ بین‌المللیِ غیردولتی و غیرانتفاعی است که به طور رسمی در ۲۷ فوریه ۲۰۰۱ (۲۳ سال پیش) افتتاح شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۱ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: