ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ فروردین ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اردوغان ترکیه را به چاله

جنگ آذربایجان با ایران می اندازد؟

 
 
 

 

 

اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، تبدیل شده به اسب لنگ پیمان نظامی ناتو و ترکیه را که بزرگترین نیروی زمینی ناتو را دارد تاکنون در حاشیه جنگ اوکراین نگهداشته و به بهانه ضرورت اخراج تروریستهای پی ک ک از سوئد، سد بزرگی در برابر عضویت سوئد در پیمان ناتو ایجاد کرد.

هم میخواهد ضد هوائی اس ۴۰۰ از روسیه بخرد و هم جنگنده اف ۳۵ از امریکا. امریکا اف ۳۵ نمیدهد و آن را بهانه خرید اس ۴۰۰ کرده است. او توانسته بین روسیه و امریکا خود را حفظ کند و مانند آلمان پیرو امریکا نشود. حتی آمادگی خود را برای خروج نیروهای نظامی ترکیه از سوریه هم نشان میدهد که بزودی در دیدار چهارجانبه رهبران ترکیه، سوریه، روسیه و ایران این ابراز تمایل به آزمایش گذاشته می شود. او باردیگر می خواهد با بشار اسد و سوریه طرح دوستی بریزد و از مسیر ۸ ساله ای که در ارتباط با سوریه رفت باز گردد، اما آنقدر تعلل کرده که عربستان از ترکیه پیشی گرفته و می خواهد دست بشار اسد را در دست سران اتحادیه عرب بگذارد و گام مهم دوم را در سیاست خارجی و منطقه ای بردارد. گام اول آشتی با ایران و خاتمه جنگ یمن است.

با آنکه در ماههای اخیر اردوغان متهم به دست داشتن در تحریکات نظامی و منطقه ای جمهوری آذربایجان علیه ایران بوده، اما گویا فهمیده که امریکا از این طریق می خواهد پوست خربزه زیر پایش بگذارد. بویژه که انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نزدیک است و اردوغان با کوچکترین اشتباه سیاسی بازنده بزرگ این انتخابات خواهد شد.

"الخان شوکورلو"، تحلیلگر جمهوری آذربایجانی، با اشاره به موقعیت حساسی که ترکیه در آن قرار گرفته نوشت:

«نمی‌توان مطمئن بود که با گفتگوهای تلفنی هفتم و هشتم ماه آوریل میان وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان، وخامت اوضاع میان دو کشور برطرف خواهد شد. زیرا، "دست سوم" مشغول بازی خطرناکی است. هدف اصلی گیر انداختن اردوغان در این بازی (جنگ میان ایران و جمهوری آذربایجان) خطرناک است! همان دستی که در سال ۲۰۱۶ از طریق "فتح گولان" علیه اردوغان دست به کودتا زد اما شکست خورد!»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۵ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: