ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ فروردین ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۲۶ فروردین

مخالفان دلار زائی و نگاه به شرق

در سنگر حجاب و مسموم سازی ها

 
 
 

 

 

بالا بروند و پائین بیایند، حتی روی قرآن هم اگر بروند نمی توانند رابطه مسمومیت در مدارس دخترانه با حجاب اجباری، جنبش اعتراضی نیمسال دوم سال گذشته و از همه مهم تر، تلاش برای به آشوب کشاندن دوباره کشور و به خیابان کشیدن جوان ها را تکذیب کنند. هر تلاش و توجیهی در ارتباط با مسمومیت درمدارس دخترانه بیهوده است و جز تشدید عصبانیت مردم حاصلی ندارد. از جمله مصاحبه مضحک وزیر آموزش و پرورش که گفته است:

«مسمومیت‌های  مدارس « حوادث اخیر یک منشأ اولیه داشت، اما بد معرفی شد و بعد بسیار بدتر برجسته شد. بخشی هم شاید توسط شبکه‌های غیررسمی داخلی، حتی بخشی از شبکه‌های رسمی و اطلاع‌رسانی جمعی داخلی گفته شد. دشمن هم دشمن است دیگر. سوار این موج شد و آمد یک کاری کرد که اولیا بسیار نگران شوند.»

مردم در دل خود این وزیر را با این اظهار نظر چگونه خطاب خواهند کرد؟

رهبر جمهوری اسلامی پیش از آغاز سال جدید رسما اعلام کرد که عده ای در مسموم سازی دانش آموزان مدارس دست داشته اند که باید فورا محاکمه و به اشد مجازات هم محکوم شود و هیچ بخششی هم در محکومیت آنها نیست.

یک نوبت این گفته های ایشان در رسانه های داخلی منتشر شد و همه منتظر نتیجه بودند. پس از اندک زمانی رئیس قوه قضائیه از دستگیر عوامل ماجرا گفت و سپس پلیس اعلام کرد که ۱۱۸ نفر در این رابطه دستگیر شده اند. تعطیلات نوروز که تمام شد ۱۸ متهم این ماجرا غیب شدند و اعلام شد که ۱۰۰ نفر باتهام دست داشتن در مسمومیت مدارس دستگیر شده اند. چند روز بعد اعلام شد که عده ای از این یکصد نفر فریب خورده بودند و پیگرد آنها لازم نبود. متعاقب این اظهار نظر ها، در سال جدید، حمله به مدارس دختران بار دیگر آغاز شد و مسئولین ومقامات بجای اعلام نتایج تحقیق از همان عده ای که مدعی بودند بعنوان متهم دستگیر شده اند، به مطبوعات دستور دادند که به اخبار مسمومیت ها پوشش خبری ندهند. با این خیال خام که در غیاب اینترنت و سانسور مطبوعات خبر دهان به دهان نمی چرخد که چرخید و حالا اطلاعیه و اعلامیه ها در داخل کشور در حال صدور است. ادامه لاپوشانی و تعلل، این اطلاعیه ها و اعلامیه ها را تبدیل به فراخوان خواهد کرد و بار دیگر همان می شود که از خارج منتظر آن هستند. شورش خیابانی جوانان که نه بیم جان دارند و نه بیم بیکاری چرا که بخشی از انگیزه آنها اعتراض به بیکاری است!

همین بازی موش و گربه را با حجاب هم آغاز کرده اند و برای تشدید آن منتظر زمان و شرایط هستند. همچنان که از خارج منتظر زمان و شرایط هستند. چه کسانی در داخل کشور شرایط را فراهم می کنند؟ سئوال اصلی همین است! اگر آنها که شرایط را فراهم می کنند شناخته شده اند، چرا دستگیر نمی شوند و اخبار آن منتشر نمی شود؟ اگر ناشناخته اند، وای بر دستگاه امنیتی و انتظامی و پلیسی کشور که پشه اسرائیل را می گوید در آسمان نعل می کند اما روی زمین ایران نمی تواند مچ دست کسانی را بگیرد که جامعه را به تشنج می کشانند و انگیزه اصلی شان نه حجاب است و نه شورش اعتراضی جوانان، بلکه با این تشنج و تحریک مخالفت های خود را با سیاست خارجی و بی آنکه به روی خود بیآورند مخالفت با سکاندار اصلی این سیاست، یعنی رهبر جمهوری اسلامی است. ریشه سنگ روی یخ شدن آن سخنان رهبر جمهوری اسلامی که در راستای سیاست ها و خواسته های این گروه نیست و لابلای پرگوئی های مصاحبه کنندگان و پر نویسی های مقاله نویسان مطبوعات گم می شود همین است. چنان که سخنان وی در مشهد و در آغاز سال نو، درباره دلار زدائی از اقتصاد جامعه و مقابله با کانال های تعیین نرخ ارز که همگی آنها باز می گردد به "هولدینگ" های عظیم مالی و اقتصادی که مملکت دست آنهاست. چنان که مطبوعات دراختیار آنهاست و امام  جمعه ها و صدا و سیما را راه می برند! جای شک و تردید نیست که آن مرتجعین مذهبی که دستهایشان در مسموم سازی دانش آموزان آلوده است و بر تنور حجاب اجباری می دمند نیز کارگزار صاحبان همان هولدینگ هائی اند که نه با دلار زادئی موافق اند و نه با سیاست گردش به شرق! پامنبری خوان های سیاسی مانند صادق زیبا کلام که در داخل کشور حلیم سلطنت طلب های خارج کشور را هم می زند  نیز در رکاب همین هولدینگ ها شمشیر می زنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۵ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: