ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ فروردین ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پیشنهاد تشکیل جبهه نظامی- علمی

امریکا پشت به زین بود

و حالا ونزوئلا روی زین 
 
 

 

پس از کوبا، ونزوئلا یگانه کشوری است که زیر گوش امریکا، سالها از استقلال خود دفاع کرد و حتی مستقیم ترین کودتای امریکائی را نیز از سر گذراند. رهبر انقلاب ونزوئلا "چاوز" نیز جان بر سر همین مقاومت گذاشت و جانشین او "مدورو" بعنوان جانشین شایسته چاوز راه او را ادامه داد. کشوری ثروتمند و صاحب بهترین و گرانقیمت ترین نفت جهان را امریکا چنان زیر فشار تحریم ها گذاشت که حتی بنزین برای حرکت وسائط نقلیه و نفت و گاز برای گرم کردن خانه ها نیز نداشت، رئیس جوان مجلس بنام "گایدار" را امریکا خرید و او را در مجلس نمایندگان امریکا بعنوان رئیس جمهور جانشین مدورو اعلام کرد اما حکومت ونزوئلا تحت حمایت قطعی مردم آن کشور در برابر این توطئه ها مقاومت کرد. ترور پهپادی مدورو توسط امریکا از خاک کلمبیا در جریان سخنرانی سالگرد انقلاب آن کشور نیز ناموفق از کار در آمد. همچنان که دهها طرح کودتا و قتل و ترور فیدل کاسترو ناکام ماند. آغاز جنگ در اوکراین، موجب کاهش فشار بیشتر امریکا به ونزوئلا شد و البته در این سالها ایران نیز با ارسال نفت به یاری ونزوئلا شتافت. بولیبوی، نیکاراگوا، ونزوئلا، کوبا، برزیل، آرژانتین که زخم کودتای امریکائی را بر پهلو دارند حالا متحد یکدیگر شده اند و مکزیک نیز می رود تا به این جمع بپیوندد. کشوری که ترامپ بنای دیوار مرزی امریکا با آن را از ترس افزوده شدن بر شمار مکزیکی ها در خاک امریکا بالا برد. مطابق آمار رسمی بیش از ۸ میلیون مکزیکی در امریکا پناهنده قائونی و غیر قانونی اند و بسیاری از کارهای سنگین و سیاه را آنها در امریکا انجام میدهند. این پناهندگان و مهاجرین در هر جنگ داخلی در امریکا موتور آن خواهند شد و این همان وحشتی است که امریکا از مکزیک و مکزیکی ها دارد.

با ورود ارتش روسیه به اوکراین و بویژه با بالا گرفتن و سرعت گرفتن طرح دلار زدائی در تجارت جهانی، کشورهای یاد شده در بالا نیز به تکاپو افتاده اند. نه تنها این، بلکه در تدارک پیوند نظامی با چین و روسیه اند و این همان جبهه بندی جهانی است که روز به روز و بالا گرفتن خطر جنگ جهانی جدی تر می شود.

رئیس جمهور ونزوئلا بر ضرورت این جبهه بندی جهانی تاکید کرده و گفته است: یک شورای نظامی-علمی با همکاری ایران، چین و روسیه باید راه اندازی شود و ونزوئلا مبتکر این شوراست!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۶ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: