ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ فروردین ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سفر ناگهانی وزیر دفاع چین

به مسکو و دیدار با پوتین!

 
 
 

 

 

وزیر دفاع چین، در سفری که پیشتر خبر آن  اعلام نشده بود، روز گذشته وارد مسکو شد و بلافاصله در جلسه ای با شرکت پوتین و وزیر دفاع روسیه "شایگو" دیدار و مذاکره کرد. هنوز هیچ خبر و تفسیری درباره این سفر و مذاکرات منتشر نشده و این درحالی است که دیروز امریکا و آلمان به چین اخطار کردند که در صورت حمله به تایوان، عملیات نظامی علیه چین را آغاز خواهند کرد.

۵۰ در صد تجارت جهانی امریکا از تنگه تایوان می گذرد و امریکا بیم دارد که با پیوستن کامل تایوان به چین، این موقعیت مهم جهانی را از دست بدهد. اخیرا شی جین پینگ در سفر به یکی از مناطق چین، در دیدار با سربازان و فرماندهان نظامی گفت که چین باید سریعا خود را آماده شرایط جنگی کند.

همزمان با این دو خبر، وزیر خارجه کم تجربه آلمان که در خود آن کشور به زیاده گوئی و بیان نظرات تحریک آمیز شهرت دارد، به چین سفر کرد. او در این سفر با وزیر خارجه چین دیدار و گفتگو کرد و در این گفتگو نیز بار دیگر نظراتی را مطرح کرد که بلافاصله با واکنش وزیر خارجه چین روبرو شد. وزیر خارجه آلمان در میانه گفتگو ناگهان مسئله اوکراین و اتحاد چین و روسیه را پیش کشید و از حقوق بشر در چین نیز انتقاد کرد. وزیر خارجه چین بلافاصله گفت: چین نیاز به معلمی از غرب ندارد و لازم نیست کسی به ما درس بدهد!"

این دیدار و گفتگوی کوتاه بدون هیچ نتیجه اقتصادی و سیاسی خاتمه یافت و وزیر خارجه آلمان دست از پا دراز تر به کشورش بازگشت!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۷ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: