ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ فروردین ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شرایط رفع فیلترینگ از زبان رئیسی

نه سکوئی فعال می شود

نه اعتمادی به اینترنت داخلی است

 
 
 

 

 

ابراهیم رئیسی، روز گذشته با نمایندگان تشکیل های دانشجوئی یک نشست برگزار کرد. این نشست درباره تغییر شرایط فضای مجازی بود. درهمین نشست یکی از دانشجویان خیلی محجبه پرسید:

شبکه مجازی بدلیل شرایط امنیتی مسدود شد و قرار بود پس از پایان این شرایط این محدودیت برداشته شود اما چنین نشده است.

رئیسی در پاسخ با به کار بردن یک اصطلاح من درآوردی گفت که "هر سکوئی" که بخواهد در ایران فعالیت کند، مانعی برسر راهش نیست. بیاید در ایران دفتر بزند و شرایط ما را بپذیرد و فعالیت کند. منظور وی از سکو مجموع فضای مجازی و شبکه های اینترنتی بود. او در توضیحاتی که زبان خود می شنوید نگفت که شرایط فعالیت به قول ایشان سکوها در جمهوری اسلامی چیست؟ آیا این باصطلاح سکوها باید سانسورهای حکومتی و لیست ممنوعه هائی که حکومت تعیین می کند را بپذیرد؟ این لیست چیست و سانسوها شامل حال چه مسائلی می شود؟

تا این شرایط اعلام نشود نه آن باصطلاح سکوها حاضر به گشایش دفتر در ایران هستند و نه مردم این بهانه ها را می پذیرند. یعنی همان شرایطی که اینترنت داخلی و شبکه هائی که در ایران درست شده پیدا کرده اند و مردم حاضر نیستند از آنها استفاده کنند، زیرا آنها را وابسته به نهادهای امنیتی می دانند و بیم دارند به هر بهانه برایشان پرونده تشکیل شده و دستگیر شوند. حتی شرایط و مقررات عضویت در این شبکه های داخلی هم اعلام نشده است. برای مثال اپلیکش "بله" که با زحمت زیاد و ثبت شماره تلفن از داخل کشور، خود ما (پیک نت) عضو آن شدیم تا ببینیم حکومت تحمل ما را می کند یا خیر؟ پس از ۴۸ ساعت پیک نت از روی این شبکه "ور پرید". در حالیکه نه ما تبلیغ ساخت کوکتل مولوتف می کنیم، نه طرفدار جنگ داخلی هستیم، نه براندازیم و.... بلکه صرفا ضمن تائید سیاست خارجی کنونی جمهوری اسلامی منتقد جدی سیاست های اقتصادی و اجتماعی حکومت در داخل کشور هستیم.

تا شرایط رسمی و  روشن فعالیت شبکه های داخلی و باصطلاح سکوهای خارجی در ایران اعلام نشده و قانونمند نیز نشود نه این شبکه ها در داخل کشور رونق می گیرند و نه سکوئی در ایران دفتر می زند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۷ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: