ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ فروردین ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در"پراگ" پایتخت جمهوری چک

راه پیمایان معترض به دولت

ادارات دولتی را محاصره کردند

ریا نووستی- نعمت بوستانی

 
 
 

 

نشریه اینترنتی «ایدنس» به نقل از برگزارکنندگان تظاهرات ضد دولتی در روز یک شنبه ۱۶ آوریل، در میدان مرکزی شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک گزارش داد:

تظاهرات با شعار «جمهوری چک علیه فقر» توسط حزب تازه تاسیس «حق، احترام، حرفه گرایی» سازماندهی شد. در این تظاهرات بیش از ۳۵ هزار نفر شرکت داشتند. بسیاری از افراد شرکت کننده در تظاهرات از مناطق دورافتاده جمهوری چک، آمده بودند.

هدف تظاهرات اعتراض به وخامت رو به افزایش وضعیت زندگی شهروندان بود که اخیراً با افزایش قیمت انرژی، مواد غذایی، سوخت خودرو و خدمات آسیب دیده غیر قابل تحمل شده است.

در این تظاهرات نمایندگانی از احزاب مخالف دولت در مجلس و خارج از  مجلس و همچنین کارشناسان اقتصادی، حقوقی و سیاست خارجی جمهوری چک، سخنرانی کردند.

راهپیمایی اعتراضی سرانجام به محاصره ساختمان‌های دولتی انجامید که در جریان آن ۳ پلیس زخمی شدند و نیروهای امنیتی ۲۰ تظاهرکننده از جمله سه نفر را به دلیل تصویر حرف Z ( به زبان روسی، پیروزی از آن ما است) روی لباس هایشان بازداشت کردند.

(جمهوری چکسلواک که پس از فروپاشی اتحاد شوروی تقسیم به دو جمهوری چک و اسلواک شده، در دوران سوسیالیسم در اروپای شرقی، پیشرفته ترین و مرفه ترین کشور اروپای شرقی بود.)

عکس: میدان تاریخی و مرکزی شهر پراگ بنام "میدان واسلاوسکی"

https://ria.ru/20230416/praga-1865663030.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۸ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: