ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳۰ فروردین ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پیشنهاد مبادله "آسانژ"

با ۳ جاسوس امریکا

سایت ریا نووستی

 
 
 
 

"مارگاریتا سیمونیان"، سردبیر گروه رسانه ای راشا تودی، در کانال تلگرامی خود پیشنهاد کرد "پل ویلان"، آمریکای محکوم به جاسوسی و ولادیمیر کارا مورزا، محکوم به جاسوسی در ارتش روسیه و همچنین ایوان گرشکویچ، روزنامه نگار وال استریت ژورنال مظنون به جاسوسی در روسیه، با جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس مبادله شوند.

آسانژ در سال ۲۰۰۶ با کار خود در ویکی لیکس، سایتی که برای انتشار اسناد طبقه بندی شده آمریکایی تأسیس شده بود، به شهرت رسید. وی در سال ۲۰۱۰، یک ویدیوی محرمانه از ارتش ایالات متحده را در سایت خود، که در آن می توان مشاهده کرد که چگونه حداقل ۱۸ غیرنظامی پس از حمله هلیکوپتر نیروی هوایی ایالات متحده در بغداد در سال ۲۰۰۷ کشته شدند منتشر کرد. در سال ۲۰۱۰، حدود ۲۵۰ هزار سند دیپلماتیک از طریق منابع آسانژ منتشر شد.

در ایالات متحده، آسانژ با ۱۷۵ سال زندان مواجه است و این مرد ۵۱ ساله استرالیایی ۱۷ مورد اتهامات جنایی مرتبط با نقش او در افشای بزرگترین اطلاعات طبقه بندی شده در تاریخ این کشور دارد. او اکنون محکومیت خود را در بریتانیا سپری می کند و در تلاش است تا برای جلوگیری از استراد خود به ایالات متحده به دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت کند.

 به گفته مقامات امنیتی روسیه، ایوان گرشکویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال، در سال ۲۰۱۸ ، مورد شک و تردید مقامات امنیتی روسیه واقع شد. او با نشان دادن یک کارت جعلی سرویس های ویژه روسیه، در صدد فریب آنان بر آمد که دستگیر شد.

به گفته سرویس اطلاعاتی روسیه، این آمریکایی اطلاعاتی را جمع آوری کرده بود که یک راز دولتی "در باره فعالیت های یکی از شرکت های مجتمع نظامی- صنعتی روسیه" است.

 پل ویلان، به جرم جاسوسی به ۱۶ سال زندان محکوم شده است.

 

https://ria.ru/20230418/simonyan-1866025170.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۹ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: