ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

14 مهر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

صنایع المان به پایان

دوران طلائی خود رسیده اند

روزنامه ساویتسکایا راسیا ترجمه آزاده اسفندیاری

 
 

    

آنگونه که رادیو دولتی آلمان (دویچه وله) گفته و در سایت آن نیز منعکس شده، گویا صدراعظم آلمان مایل به دیدار و یا گفتگو با پوتین است اما کاخ کرملین تمایلی به این تماس ندارد و گفته که چیزی برای گفتگو وجود ندارد.

پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز در همین ارتباط گفته است«رابطه با آلمان به نقطه صفر رسیده است»

آلمان بزرگترین بازنده جنگ اوکراین در غرب است. کشوری که اقتصادش با گاز ارزان روسیه رونق داشت و با انفجار تروریستی لوله گاز "استریم 2" در آغاز جنگ اوکراین، اقتصادش در حال سقوط است. امریکا از آن سر دنیا، اروپا را در دام جنگ اوکراین انداخت و در میان کشورهای اروپائی آلمان پیشتاز فرمانبری از امریکا شد و حالا بازنده جنگ اوکراین. بویژه که اگر ترامپ بر سر کار بیاید و امریکا دستش را از پشت ناتو بردارد و شعار "اول امریکا" را بار دیگر احیاء کند این ضربه هولناک تر نیز خواهد شد.

نشریه آمریکایی بلومبرگ طی گزارشی در ارتباط با سقوط اقتصاد آلمان می نویسند: خودرو سازان آلمانی جایگاه خود را در بازار خودروهای الکتریکی از دست می دهد. فولکس واگن به دلیل عدم دسترسی به منابع اصلی انرژی روسیه به عنوان تامین کننده اصلی، همچنین رقابت شدید چین، با بحران مضاعف مواجه شده است. کارشناسان عقیده دارند که وضعیت بوجود آمده یک ضربه جبران ناپذیر به بزرگترین اقتصاد اروپا یعنی آلمان است.

 

 

 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  5 اکتبر  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: