ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

14 مهر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در این روزها

نگرانی از جنگ و ویرانی

مهم ترین هراس ایرانی هاست

 
 

    

از میان انبوه اخبار مربوط به شلیک موشک از ایران به سوی اسرائیل و انتظار واکنش احتمالی اسرائیل، و اخبار آلوده به رجزخوانی ها در رسانه های ایران، دشوار میتوان خبری را از لابلای این اخبار بیرون کشید که تا حدودی نشان بدهد در پشت صحنه چه گذشته و چه می گذرد؟ فضای عمومی کشور خوشحال است یا نگران؟ پیوند عمومی مردم با حوادثی که در لبنان می گذرد چقدر است؟

متاسفانه چنان فضائی را رسانه های داخلی بوجود آورده اند که امکان مجال نگاهی عمیق برای یافتن سئوالات بالا نیست. البته، بی تردید حکومت پاسخ سئوالات بالا را دارد، اما بشدت مخالف انعکاس آن ها در رسانه هاست. بررسی های ما که با سئوال از خوانندگان پیگیر پیک نت و توصیه به آنها برای جمع آوری گفته های مردم بدست آمده "حداقل، نشان میدهد که مردم نگران جنگ و عواقب آن هستند» نکات دیگری را نیز از قول مردم برای ما گزارش کرده اند که انتشار آنها را لازم نمیدانیم زیرا حکومت قطعا از آن با خبر است. باحتمال قریب به یقین، رسانه ها نیز همین ملاحظات را برای انعکاس برخی نظرات و گفته های مردم کوچه و بازار دارند.

از میان انبوه خبرها، یک خبر یافتیم که از قول منابع مطلع در عراق منتشر شده است. بموجی این خبر گویا واشنگتن، در ارتباط با توان موشکی ایران در کمتر از نیم ساعت از طریق بغداد سه پیام برای تهران ارسال کرده است. خبرگزاری «بغداد الیوم» به نقل از منبعی که نامش را نبرده مدعی شده:

آمریکا سه پیام از طریق بغداد برای تهران ارسال کرده که محتوای آن توصیه به پرهیز ایران و شبه نظامیان طرفدار ایران در منطقه از هر نوع حمله به پایگاههای نظامی امریکا درمنطقه است. در این پیام ها قید شده که امریکا آماده اتخاذ تصمیم در برابر هرگونه حادثه غیر مترقبه است.

 

 

 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  5 اکتبر  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: