ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

14 مهر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 14 مهر

آنچه را انتظار میرفت

رهبر ج.اسلامی نگفت

 
 

    

رهبر جمهوری اسلامی، روزگذشته نماز جمعه تهران را اقامه کرد و دو خطبه عربی و فارسی نیز در ارتباط با حوادث لبنان و بویژه بمباران مقر حزب الله لبنان و کشته شدن حسن نصرالله خواند. خطبه عربی که از روی یک متن خوانده شده طولانی تر و خطبه فارسی اندکی کوتاه تر.

در این دو خطبه حرف تازه ای زده نشد و گویا در اساس نیز قرار نبوده حرف تازه ای زده شود، بلکه هدف نمایش امنیت در ایران و تجلیل از حسن نصرالله بوده است. برای نخستین بار، در چنین نماز جمعه ای، فرماندهان ارشد سپاه و ارتش دیده نشدند و یگانه فرد نظامی حاضر در صحنه سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی بود که به تقلید از نظامیان دوران شاه، هنگام ورود آقای خامنه ای به مصلای تهران  اداهای چاپلوسانه از خود نشان داد.

ظاهرا ایران در آماده باش کامل نظامی است و طبیعی است که بمناسبت حضور رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه و مصلای سرباز، این آماده باش شدیدتر هم باشد. بویژه در اطراف مصلا و در صفوف کسانی که در این نماز شرکت کرده بودند.

انتظار می رفت که رهبر جمهوری اسلامی از آینده پس از حمله موشکی به اسرائیل سخن بگوید که نگفت. سخن نه از اقدام احتمالی اسرائیل، بلکه سخن از نتایج عملی و ذوق زدگی حمله موفق موشکی ایران به اسرائیل. شلیک موشک نباید صرفا یک کار نمایشی و قدرت نمائی باشد، بلکه باید نتیجه سیاسی را به همراه داشته باشد و امروز مهم ترین نتیجه، پایان جنگ در لبنان و غزه است و به همین دلیل انتظار می رفت که ایران از زبان رهبر جمهوری اسلامی، شرایط صلح و مذاکره نه با ایران، بلکه با جبهه ای که در صحنه مستقیم نبرد با اسرائیل و امریکاست اعلام شود. البته هنوز فرصت این کار هست و ایران می تواند بصورت رسمی و از طریق وزارت خارجه و شخص رئیس جمهور این شرایط را به مجامع بین المللی اعلام کند و در ادامه آن مبتکر کارزای جهانی برای تشکیل یک مجمع صلح بر پایه پیشنهادهای خود شود. در غیر اینصورت، حاصلی که از حمله موشکی به اسرائیل نصیب ایرانی ها می شود بیم و هراس از جنگ است و آنچه نصیب مردم منطقه جنگی می شود هیجانی آغشته به تحسین ایران که البته این هیجان نیز بتدریج فروکش خواهد کرد. طبیعی است که در صورت حماقت مشترک اسرائیل و امریکا برای حمله به ایران، نگرانی مردم ایران بیش از هیجان و شوق مردم منطقه خواهد شد و به این ترتیب، ایران و منطقه وارد مرحله نوینی خواهند شد. مرحله ای که در آنصورت ایران هیچ جانشینی جز اعلام قدرت اتمی خود، در کنار قدرت موشکی نخواهد داشت. حتی انتظار می رفت که رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه روز گذشته خود، زمزمه آن را حداقل بصورت تهدید دشمنان ایران آغاز کند.

 

 

 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  5 اکتبر  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: