ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

14 مهر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حمایت امریکا از رویای

امپراطوری آورشلیم

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی

 
 

   

 ایالات متحده، پس از کشته شدن حسن نصرالله رهبر جنبش شیعی حزب الله، آمادگی نیروهای ذخیره خود را برای واکنش سریع در صورت حمله ایران و جبهه مقاومت افزایش داده است.

آسیاب جنگ بزرگ شتابان به گردش درآمده است. پس از نسل کشی غزه و حملات نظامی به فلسطینیان کرانه باختری، اسرائیل به قربانی سنتی خود یعنی لبنان روی آورد. ابتدا یک حمله تروریستی عظیم با انفجار پیجرها و سایر وسایل الکترونیکی، سپس فروریختن بلوکی در بیروت با 80 بمب یک تنی، قتل حسن نصرالله... و اکنون ایالات متحده از سایه بیرون می آید و عنان خط مقدم را به دست می گیرد.

ایالات متحده و متحدین از یک طرف اسرائیل را مسلح کردند و از طرف دیگر می گویند که اسرائیل را "متقاعد" کرده اند که به لبنان حمله نکند. حالا این کمدی تمام شده و گرگ درنده دندانهای خود را نشان می دهد. گروه ناو هواپیمابر آمریکا مانند سال 1982 در سواحل لبنان مستقر شده و آماده حمله و بمباران جبهه مخالف اسرائیل است.

در همین حال، پزشکیان، رئیس جمهور تازه منتخب ایران، توضیح داد که چرا ایران پاسخی به ترور اسماعیل هنیه و دیگر فرماندهان محور مقاومت نداده است. معلوم شد که آمریکا به ایران وعده آتش بس در غزه را داده بود.  همزمان با این وعده، آمریکایی ها اسرائیل را تشویق به حمله به  شهرهای لبنان کردند. در این رابطه رئیس جمهور و مقامات ایران فریب خورند. آنها باید از قبل می دانستند که آمریکایی ها همیشه دروغ می گویند و هرگز به قول خود عمل نمی کنند. در باره درگیری اوکراین، در مورد روابط با فلسطین...

نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بسیار با شتاب عمل می کند. نیروهای او به طور همزمان یمن، سوریه، لبنان و فلسطین را بمباران می کنند. قبل از آن، تا چندی پیش او مانند یک اردک لنگ به نظر می رسید، اما اکنون مانند یک جغد اوج گرفته است.

دولت هریس- بایدن از نشان دادن ضعف یا عدم توجه به اسرائیل در پرتو رقابت انتخاباتی می ترسد: رئیس جمهور سابق ترامپ، ادعا می کند که کاملا، در حال خالی کردن پشت اسرائیل است و او، ترامپ، خواهد ایستاد. بنابراین، می توان رئیس جمهور و دیگرمقامات ایران را درک کرد: آنها نمی خواهند بسود ترامپ  بازی کنند.

در سال 1956، زمان جنگ کانال سوئز، اتحاد جماهیر شوروی به اسرائیل، فرانسه و انگلیس التیماتوم داد تا قبل از اینکه بمب های هستهای شوروی به سمت آنها پرواز کند، از مصر خارج شوند و آنها از آنجا خارج شدند. این در حالی بود که دیوید بن گوریون، نخست وزیر اسرائیل، ایجاد پادشاهی جدید اسرائیل از نیل تا فرات را اعلام کرد، اما پس از التیماتوم شوروی، او بی سر و صدا نیروهای خود را از کانال سوئز عقب کشید. اکنون، گرچه روسیه قوی است اما از قدرت سابق اتحاد جماهیر شوروی برخوردار نیست. با این تفاصیل روسیه سومین سال است که جنگ سختی را با نیروهای متحد غرب در استپ های اوکراین ادامه میدهد.

این روزها رهبران ارشد روسیه اغلب به ایران می روند و در حال ایجاد پل های ارتباطی بین دو کشور هستند. این ارتباط ها کارایی خود را دارند، زیرا شاهین ها را در واشنگتن و تل آویو از حمله به تهران باز می دارد. اما باید توجه داشت که خطر لغزش به سمت جنگ جهانی هرگز تا بدین حد نزدیک نبوده است. بریتانیایی ها استراتژی خود را با هنر جنگیدن در لبه یک صخره آزمایش می کنند. چنین شرایطی به اعصاب آهنین و اراده ای تسلیم ناپذیر نیاز دارد که خوشبختانه رئیس جمهور روسیه از چنین خصوصیاتی برخوردار است. بیایید ببینیم شرایط برای سایر شرکت کنندگان در نبرد بر سر پرتگاه چگونه پیش می رود.

هدف در خاورمیانه ایجاد جامعه ای است که آزادی و برابری همه جوامع سرزمین مقدس را تضمین کند و ترکها، فارسها، عربها، روسها و سایر مردم جهان در راه این  هدف علیه اشغال و سرکشی آمریکا تلاش میکنند. اما نباید از نظر دور داشت که یک رویای جایگزین هم وجود دارد: ایجاد یک هژمون در اورشلیم، با استبداد فاشیستی.. این همان چیزی است که آنها در واشنگتن رویای آن را می بینند.

 

https://russian.rt.com/opinion/1376118-shamir-izrail-livan-hezbolla

 

 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  5 اکتبر  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: