ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

16 مهر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تظاهرات حمایت از فلسطین

در 40 شهر کوچک و بزرگ اسپانیا

ریانووستی- ترجمه نعمت بوستانی

 
 

    

به گزارش خبر گزاری ریانووستی، روز شنبه 5 اکتبر، تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در بیش از 40 شهر در اسپانیا آغاز گردید. تظاهرات در سراسر کشور از جمله مادرید، آلیکانته، آرسیف، گرانادا، خیرونا، کادیز، مورسیا، پامپلونا و سانتاندر برگزار شد.

تنها در شهر مادرید، چند ده هزار نفر در نزدیکی ایستگاه قطار آتوچا، نماد تاریخی شهر اجتماع کردند و سپس به سمت پلازا سول در مرکز رفتند.

معترضان خواستار پایان دادن به خشونت و کشت و کشتار در خاورمیانه هستند. آنها از جامعه بین المللی می خواهند تا برای حل مناقشه بین اسرائیل و فلسطین و همچنین تضمین حمایت از حقوق فلسطینیان مداخله کرده و تدابیری اتخاذ کنند. این مراسم با شعار قتل‌ و آدم کشی در فلسطین باید متوقف شود، تجارت اسلحه و روابط با اسرائیل متوقف گردد» برگزار شد.

پیش بینی می شود روز یکشنبه 6 اکتبر رالی در بارسلونا، والنسیا، کوردوبا، مالاگا، سوریا، خیخون و تعدادی دیگر از شهرها برگزار شود. در 7 اکتبر، تظاهرات در آلکوی، لاس پالماس، ساراگوسا، سویا و جائن برنامه ریزی شده است.

درگیری در خاورمیانه پس از نفوذ شبه نظامیان جنبش رادیکال فلسطینی حماس از نوار غزه به اسرائیل در 7 اکتبر 2023 و با کشته شدن ساکنان شهرک های مرزی و گروگان گیری بیش از 240 گروگان به شدت تشدید شد. اسرائیل در واکنش به این اقدام، عملیات نظامی خود را در غزه با هدف تخریب ساختارهای سیاسی و نظامی حماس و همچنین آزادی تمامی ربوده شدگان آغاز کرد.

 

https://www.vesti.ru/article/4179032

 

vesti.ru (https://www.vesti.ru/article/4179032)

В 40 городах Испании начались масштабные демонстрации в поддержку Палестины

 

 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  7 اکتبر  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: