ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

18 مهر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 18 مهر

تا تکلیف حمله به ایران روشن نشود

اخبار و شایعات آزمایش

اتمی ایران ادامه خواهد داشت

 
 

    

در گرما گرم اخبار مربوط به آزمایش اتمی در کویر سمنان و تکذیب و تائید هائی که در رسانه های داخلی و خارجی می شود، نشریه معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در شماره 15 مهر خود نوشت:

«بر اساس اصول اسلامی ساخت و به‌کارگیری سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی جایز نیست، اما در صورتی‌که برای حفظ جان و مال و ناموس مسلمانان و مردم ایران نیاز باشد تا چنین سلاحی ساخته شود، مطمئناً جمهوری اسلامی ایران در روند توسعه صنعت هسته‌ای خود بازنگری‌هایی صورت داده و اقدام‌های لازم را انجام خواهد داد.»

24 ساعت پس از انتشار این مطلب، دفتر نمایندگی ولی فقیه اعلام کرد که آنچه معاونت این نهاد گفته نظر شخصی خودش بوده است!

ویلیام برمز برجسته ترین عضو کابینه بایدن که ریاست سازمان اطلاعات مرکزی امریکا را اکنون برعهده دارد نیز در پاسخ به اخبار این روزها درباره آزمایش اتمی در ایران گفت: «هنوز ایران دست به این اقدام نزده اما اگر اراده کند درعرض یک هفته به سلاح اتمی دسترسی خواهد داشت.»

این بازی موش و گربه ظاهرا تا روشن شدن تکلیف نهائی مذاکرات پشت پرده میان ایران و امریکا و اسرائیل (مستقیم و غیر مستقیم) ادامه خواهد داشت. اگر اسرائیل دست به اقدام جنون آمیز حمله به ایران بزند، شایعات و اخبار غیر رسمی، رسمیت خواهند یافت و از دندان اتمی ایران رونمائی خواهد شد. بویژه که ایران به ساختن موشک مافوق صوت نیز دست یافته و کل اسرائیل باندازه استان "سمنان" خودمان است. یعنی تکلیف همه چیز با چند شلیک مافوق صوت و شاید با کلاهک اتمی تاکتیکی روشن خواهد شد. ایران آنقدر تونل های زیر زمینی دارد که اگر اسرائیل 80 در صد آنها را هم بمباران کند، با همان 20 در صد باقی مانده می توان تکلیف اسرائیل را روشن کرد.

اگر چنان حماقتی را اسرائیل نکند و شایعات مربوط به مذاکرات پشت پرده به واقعیت آتش بس در غزه و لبنان و منتفی شدن حمله به ایران بیانجامد که در آن صورت شایعات بر واقعیات غلبه خواهند کرد و روند کنونی اصلاحات در داخل و پیوند با جبهه گسترش یافته شرق (بریکس- شانگهای) در خارج بدون تنش و جنجال داخلی و خارجی دنبال خواهد شد.

 

 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  9 اکتبر  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: