ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

2 مهر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سقوط حزب سبزها و صعود حزب آلترناتیو

شگفتی های انتخابات

در مهم ترین استان آلمان

 
 

   

انتخابات مهم استان "براندنبورگ" آلمان که می توانست به سقوط دولت این کشور بیانجامد، روز گذشته برگزار شد و حزب سوسیال دمکرات (حزب حاکم در ائتلاف با سبزها) توانست 31,7 درصد آراء را بدست آورد. سال 2019 این حزب 23,5 درصد آرا را بدست آورده بود.

شگفتی و اهمیت این انتخابات و نتایج آن، رای حزب سوسیال دمکرات ها نبود و نیست بلکه آراء  

حزب آلترناتیو برای آلمان بود. از حزب که دولت حاکم تلاش بسیار کرد تا جلوی فعالیت آن را بگیرد و حتی آن را منحل اعلام کند توانست 29,8 درصد آراء انتخابات دیروز را بدست آورد. در سال 2019 این حزب 23,6 درصد آراء را بدست آورده بود. حزبی که مخالف سیاست مهاجر پذیری آلمان، مخالف کمک نظامی به دولت اوکراین و ادامه جنگ و مدافع روابط اقتصادی و سیاسی با روسیه است و آن را به سود آلمان می داند. سیاستی که عملا در برابر سیاست دولت کنونی آلمان و جدائی از سیاست امریکاست.

انتخابات روز گذشته استان مهم براندنبورگ آلمان که آن را آینه انتخابات سراسر آلمان میدانند چند نتیجه مهم دیگر نیز داشت. نخست آراء 12,1 درصدی  حزب تازه تاسیس چپ "اتحاد سارا واگنکنشت" بود و سقوط آراء حزب دمکرات مسیحی که 11,8 درصد را بدست آورد درحالیکه در سال 2019 توانسته بود  15,7 درصد آراء را بدست آورد.

شگفتی بزرگ دیگر انتخابات روز گذشته استان براندنبورگ شکست سنگین حزب سبزهای آلمان بود که تنها 4,7 آراء را بدست آورد، درحالیکه برای حضور در پارلمان نیازمند  5 درصد آراء است. وزیر خارجه کنونی آلمان از این حزب است.

حزب چپ Die Linke آلمان نیز که سارا واگن کنشت از آن خارج شده و حزب اتحاد سارا واگن کنشت را تاسیس کرد  تنها 3,8 درصد آراء را توانست بدست آورد.

 

عکس ها: رهبران حزب آلترناتیو آلمان سمت راست و موسسان حزب اتحاد واگن کنشت سمت چپ

 
 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  23 سپتامبر  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: